اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

تولید مواد مخدر در افغانستان 40 برابر شده است‌

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان با بیان اینکه تولید مواد مخدر در افغانستان 40 برابر شده است‌، گفت: آگاه‌سازی خانواده‌ها بیشترین اهمیت و تأثیر را در پیشگیری از اعتیاد دارد.

تولید مواد مخدر در افغانستان 40 برابر شده است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: مسئله اعتیاد کش و قوس‌های زیادی را در کشور ایجاد کرده، بعد از حضور آمریکا در افغانستان میزان تولید مواد مخدر در این کشور 40 برابر شده است.

وی بیان داشت: کرمان به لحاظ مصرف مواد مخدر در رده استان‌های میانی است و میزان کشفیات آن با توجه به فعالیت‌های نیروی انتظامی جزو رده‌ استان‌های اول کشور است.

نجار افزود: مواد مخدر پس از ورود از مرزهای شرقی در استان کرمان جمع شده و به استان‌های دیگر منتقل می‌شود، هر هفته کشفیات زیادی در استان کرمان داریم.

وی تصریح کرد: نگرانی جامعه و مسئولان این است که مصرف مواد مخدر از سنتی به سمت مواد صنعتی تغییر کرده و این امر بسیار خطرناک است.

نجار ابراز داشت: مواد مخدر صنعتی به لحاظ تولید در کارگاه‌های آشپزخانه‌ای راحت‌تر در دسترس هستند، اما خطرات بسیار زیادی به همراه دارند و طی دو یا سه ماه مصرف زندگی فرد را از بین می‌برند.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: عدم آگاهی خانواده‌ها و نحوه برخورد با فرزندان از مباحث اساسی در مورد مسئله اعتیاد است، آگاه‌سازی خانواده‌ها بیشترین اهمیت و تأثیر را در پیشگیری از اعتیاد دارد.

وی گفت: سالانه 500 تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود که سال گذشته در استان کرمان 69 تن مواد مخدر کشف شد.

نجار اظهار داشت: نیروی انتظامی در استان کرمان کار خود را به خوبی انجام داده است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول