اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم باشت و گچساران:

بی‌توجهی میراث فرهنگی به شهرستان باشت مشهود است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس نهم گفت: بی‌توجهی اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان باشت محسوس بوده که غیر قابل قبول است.

بی‌توجهی میراث فرهنگی به شهرستان باشت مشهود است

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ توجهی به شهرستان باشت ندارد.

وی با بیان اینکه شهرستان باشت دارای جاذبه‌های مهم گردشگری در استان است، ابراز داشت: بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهرستان باشت وجهه ملی دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: منطقه تفریحی شلال‌دان که جزو 10 منطقه نمونه گردشگری بوده، منطقه رود رونه و اماکن زیارتی و تاریخی از جمله مناطق گردشگری شهرستان باشت است.

*لزوم توسعه مناطق گردشگری شلال‌دان و رود رونه

تاجگردون با اشاره به اینکه برای توسعه مناطق گردشگری رود رونه و شلال‌دان با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مکاتبات لازم را انجام داده، بیان داشت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برای توسعه این مناطق دستور لازم را صادر کردند ولی متاسفانه هنوز مطالعات آن در استان انجام نشده است.

وی ادامه داد: هنوز گزارش رسمی میراث فرهنگی را دریافت نکرده‌ام و معتقدم اداره‌کل میراث فرهنگی استان در این قضیه ضعیف عمل کرده است.

 این نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز مقرر شد که اداره‌کل میراث فرهنگی طرح‌های مطالعاتی خود را برای جذب اعتبار ارائه کند ولی به دلیل عدم طرح مطالعاتی بودجه عمرانی این سازمان حذف شد.

*احداث مجتمع بین راهی خان‌احمد

تاجگردون با بیان این که از معاون رئیس جمهور مجوز احداث مجتمع بین راهی در منطقه خان احمد باشت را گرفته‌ام، ابراز داشت: این طرح در حال مطالعه است و با پایان مطالعه برای احداث آن اعتبار می‌گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی برای دریافت اعتبار باید طرح‌های مطالعاتی ارائه دهد در غیر این صورت خبری از اعتبار نیست.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول