اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و ملی

مسجد جامع روستای گزناسرای نور به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت ساختمان جدید مسجد جامع روستای گزناسرای بخش چمستان شهرستان نور با حضور مسئولان کشوری و استانی با هزینه‌ای 2 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

مسجد جامع روستای گزناسرای نور به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بخش چمستان شهرستان نور، همزمان با آغاز هفته دولت بعدازظهر امروز ساختمان جدید مسجد جامع روستای گزناسرای بخش چمستان شهرستان نور با حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری رسید.

عظیمی مدیرعامل بانک توسعه و تعاون کشور، حجت‌الاسلام بابایی مدیر دفتر رئیس قوه قضائیه، یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، میرشکار مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و کوهستانی معاون سابق سپاه کربلای مازندران و مسئولان شهری در آئین افتتاح این مکان فرهنگی و مذهبی حضور داشتند.

عضو شورای اسلامی روستای گزناسرا در این مراسم بیان داشت: این منطقه در جنگ تحمیلی تاثیر بسزایی داشته و تقدیم چهار سردار و 72 شهید برای حفاظت از اسلام و مسلمین و مرز‌های کشورمان نشان دهنده این ادعا است.

قدرت‌الله نائیج‌نژاد با اعلام اینکه هم‌اکنون این روستا و حومه آن حدود 2 هزار خانوار و 6 هزار نفر جمعیت فصلی دارد، با اشاره به سابقه فرهنگی، علمی و فلسفی گزناسرا تصریح کرد: در قدیم این روستا صاحب حوزه و مدرسه علمیه بوده که طلاب و علمای زیادی را در دامن خود تربیت کرده است و آیات بزرگ طبرسی، آخوند درزی و نخعی از جمله آنها بودند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز در زمینه فقه و عرفان، اخلاق و علوم دینی در این منطقه کم نداریم، یادآور شد: در بخش پزشکی نیز بیش از 20 پزشک به جامعه تحویل داده شده و اساتید زیادی از این منطقه در دانشگاه‌های کشور در حال تدریس هستند.

نائیج‌نژاد با تاکید بر اینکه گزناسرا در گذشته مرکز تجارت، داد و ستد و خرید و فروش بوده است، ادامه داد: باید مسئولان بیش از گذشته به این منطقه توجه داشته باشند.

وی درباره ساختمان مسجد جامع این روستا خاطرنشان کرد: این مسجد با زیربنای 800 متر مربع در دو طبقه احداث شده که در آن پنج باب مغازه، مرکز بهداشت و درمان، دو وضوخانه مجزا و آشپزخانه در نظر گرفته شده است.

نائیج‌نژاد با اعلام اینکه پنج کیلومتر از مسیر راه روستایی این منطقه چند وقتی است که به حال خود رها شده است، گفت: راه روستایی یکی از نیازهای این منطقه محسوب می‌شوند همچنین تیرهای چراغ برق این منطقه نیز منتظر سیم‌کشی از سوی شهرستان نور هستند تا برق این منطقه از سوی شهرستان نور تامین شود زیرا با انتقال برق از آمل به این روستا مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول