اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر صورت گرفت

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد همدان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای همدان از انعقاد تفاهمنامه همکاری فنی و حرفه‌ای با کمیته امداد خبر داد و گفت: این تفاهمنامه در راستای توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه منعقد شده است.

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد همدان

رضا زارعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اداره کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خبر داد و اظهار داشت: این تفاهمنامه در راستای توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر، در معرض آسیب، محروم و مستعد جامعه منعقد شده است.

وی ادامه داد: استفاده از توان و ظرفیت این دو مجموعه برای دستیابی مددجویان به مهارت مورد نیاز بازار کار و افزایش دسترسی به فرصت‌های شغلی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهمنامه به شمار می‌رود که می‌تواند آثار خوبی را در بر داشته باشد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به پیش‌بینی دوره‌های مهارتی متناسب با بازار برای گروه‌های مختلف تصریح کرد: طبق توافقات صورت گرفته با اداره کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) این آموزش‌ها برای دانش‌آموزان دبیرستانی، مددجویان ساکن شهر و روستاها و افراد معرفی شده از سوی کمیته توسط بخش دولتی و خصوصی به اجرا در خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌دیدگان می‌توانند با شرکت در آزمون‌های پایان دوره و یا ادواری و در صورت کسب حد نصاب قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی، گواهینامه مهارت دریافت کنند.

زارعی با اشاره به اولویت دادن آموزش‌هایی با رویکرد مشاغل خانگی عنوان کرد: معرفی‌شدگان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) از زمان انعقاد تفاهمنامه تاکنون در سطح استان در رشته‌های مختلف از جمله طراحی و دوخت، طراحی روی سفال، بافنده تابلو فرش، برق خودرو، لوله‌کشی و نصاب وسایل بهداشتی، برق ساختمان و فناوری اطلاعات در حال کسب آموزش هستند.

 انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول