اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سیستان در مجلس:

افزایش استخرهای پرورش ماهی زمینه صادرات را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: با افزایش استخرهای پرورش ماهی بومی سیستان، می‌توان زمینه صادرات آن را به سایر کشورها فراهم کرد.

افزایش استخرهای پرورش ماهی زمینه صادرات را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، سیدباقر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی هم‌اندیشی با حضور کارمندان اداره کل شیلات سیستان اظهار داشت: ضمن تبریک هفته دولت، از تلاش اداره کل شیلات سیستان که توانسته است از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود در زمینه اشتغال‌زایی صیادان منطقه استفاده کند، تقدیر می‌شود.

وی افزود: صیادان منطقه سیستان هیچی ندارند و تمام امید آنها به افرادی است که به طور شبانه‌روز برای آنها زحمت می‌کشند و با برنامه‌ها و طرح‌های مختلف، زمینه اشتغال آنان را فراهم می‌کنند.

نماینده مردم سیستان نقش رسانه‌ها را در فرهنگ‌سازی استفاده از ماهی بسیار مطلوب و مثبت دانست و بیان داشت: نقش رسانه‌ها برای تشویق و ترغیب مردم نسبت به استفاده از ماهی به عنوان غذای سالم و مفید بسیار تاثیرگذار است لذا رسانه‌ها باید از تمام ظرفیت‌ و توان خود به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی بیشتر مردم استفاده کنند.

حسینی به استفاده از استخرهای پرورش ماهی به منظور ایجاد اشتغال در منطقه اشاره و تصریح کرد: باید در مورد میزان درآمد استخرها، معرفی استخرهای خاکی، و... اطلاع‌رسانی دقیق و مناسبی شود تا کسانی که متقاضی انجام اینگونه فعالیت‌ها هستند با نحوه کار و میزان درآمد حاصله از آن آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی از اداره کل شیلات سیستان خواست تا امورات ساخت و ساز را، خود فرد درخواست‌کننده برای احداث استخر انجام دهد و شیلات فقط کار نظارت را داشته باشد و کمتر از پیمانکار استفاده کند.

نماینده مردم سیستان عنوان کرد: از فارغ‌التحصیلان شیلات در این ارتباط استفاده بهینه شود و آنها را شناسایی کنید.

* افزایش استخرهای پرورش ماهی موجب صادرات آن می‌شود

دیگر نماینده  مردم سیستان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: وقتی ما با هم صحبت می‌کنیم در واقع با مشکلات خود آشنا می‌شویم و در نتیجه بهتر می‌توانیم آنها را حل کنیم.

حلیمه عالی افزود: ماهی یکی از بهترین انواع گوشت سفید و مفید است که باید در سبد غذایی خانواده‌ها وجود داشته باشد، ماهی در گذشته منبع غذایی بسیار خوبی برای مردم منطقه سیستان بوده، هوش سرشار سیستانی‌ها زبانزد خاص و عام در کشور است به خاطر اینکه مصرف ماهی در گذشته بین مردم این خطه بسیار رواج داشته است.

وی به پخت و پز آبزیان در بین زنان سیستان اشاره کرد و اظهار داشت: انواع پخت ماهی و سایر آبزیان را باید از زنان سیستانی یاد گرفت از جمله ماهی دوغی، ماهی تنوری و... که وظیفه ماست این غذاها را در بین مردم ترویج دهیم.

نماینده مردم سیستان با بیان اینکه ماهی زابل را می‌توان به دیگر کشورها نیز صادر کرد، گفت: با افزایش استخرهای پرورش ماهی بومی سیستان می‌توان این نوع ماهی را به سایر کشورها صادر کرد.

عالی افزود: در این راستا، ساماندهی ماهی فروشان، توزیع به موقع ماهی، حمایت از تولیدات خود سیستانی‌ها به منظور خرید ماهی و... می‌تواند در بخش شیلات کمک شایانی کند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول