اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های کشور:

جنبش عدم تعهد با محوریت ایران استکبار را کیش و مات کرده است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های کشور گفت: جنبش عدم تعهد با محوریت ایران تحرکات نظام استکباری را در منطقه خنثی کرده و آنها را در رسیدن به اهدافشان کیش و مات کرده است.

جنبش عدم تعهد با محوریت ایران استکبار را کیش و مات کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر پور‌حسن صبح امروز در نشست تخصصی نمایشگاه بین‌المللی کتاب اردبیل اظهار داشت: برگزاری نشست جنبش عدم تعهد در تهران در مقطع حساس اتفاق افتاده به طوری که این سازمان در دوره‌ای که جهان دو قطبی بوده برخلاف تلاش غرب و شرق برای هم‌پیمان شدن با کشورهای مختلف سعی کرده است ماهیت و حقانیت خود را ثابت کند.

وی تصریح کرد: به رغم فروپاشی بلوک شرق به ادعای بسیاری از تحلیل‌گران باید فلسفه وجودی خود را از دست داده و زیر‌سئوال رفته می‌دید اما شاهد آن هستیم که بعد از دو دهه از آغاز جنگ سرد این سازمان با قوام و همراهی کشورهای عضو به ماموریت و حرکت خود ادامه می‌دهد.

استاد دانشگاه‌های کشور یادآور شد: این سازمان باید در مقطع کنونی در ماموریت‌های خود بازتعریف کرده تا حرفی برای گفتن در عرصه بین‌المللی و جهانی داشته باشد که بازنگری در اعضا و اهداف و ماموریت‌های سازمان بسیار مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد.

پور‌حسن ایران را یکی از اعضای تاثیر‌گذار اجلاس جنبش عدم تعهد اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی با تنش‌هایی که امریکا ایجاد کرده و سعی می‌کند اجماع جهانی و بین‌المللی را همسو با اهدافش داشته باشد حرکت گروه سبب خواهد شد تا موانع و مشکلات برطرف شود.

وی با اعلام اینکه در ساختار ژئوپلتیک جهانی تغییرات اساسی به وجود آمده است، افزود: در این رابطه جنبش عدم تعهد می‌تواند با حضور بیش از 120 کشور جهان که دو سوم اعضای سازمان ملل را شامل می‌شود نقش موثر و بی‌بدیل ایجاد کند.

استاد دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: جنبش عدم تعهد برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در نشست تهران باید برخی ضعف‌های خود را برطرف کند و بازیگردانان این جنبش جهانی باید با همراهی و همسویی بیشتر سعی کنند در ساختار جدید مدیریتی جهان تاثیر‌گذاری خود را نشان دهند.

مصوبات جنبش عدم تعهد باید ضمانت اجرایی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پور‌حسن ضرورت بازتعریف و بازنگری در ساختار و اهداف این جنبش را یادآور شد و گفت: این سازمان هنوز از دبیر‌خانه دایمی محروم است که این خود یک نقص آشکار و بزرگ محسوب می‌شود.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: مصوبات این سازمان نیز در حال حاضر از ضمانت اجرایی خاص برخوردار نیست که قاعدتاً در نشست تهران فرصتی مناسب است تا ضعف ساختاری و تشکیلاتی این جنبش برطرف شده و تغییرات اساسی در حرکت این سازمان به وجود آمده تا بیش از گذشته جنبش عدم تعهد در معادلات جهانی تاثیر‌گذار باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول