اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاورشهر:

ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد تحریم‌ها را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خاورشهر گفت: ریاست بر جنبش عدم ‏تعهد توسط ایران اسلامی راهی برای دور زدن تحریم‏های غرب است.

ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد تحریم‌ها را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صالح یاسینی در خطبه‌های نماز جمعه خاورشهر پس از توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: سعادت بشر مستلزم رعایت اصل تقوا و حفظ آن در تمامی امور زندگی است.

حجت‌الاسلام یاسینی بیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان شاهد گسترش اخلاق اسلامی در سطح جامعه هستیم و همگان باید تلاش کنند که این روحیه طی ایام مختلف سال نیز تداوم داشته باشد.

امام جمعه خاورشهر با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابی‌ها ادامه داد: گروه وهابیت با اهل تسنن جدا هستند زیرا وهابیون هم با شیعه و هم با اهل تسنن سر ستیز دارند و فلسفه وجودی و دوام آنها برای از بین بردن اسلام است و بین شیعه و سنی هیچ فرقی نمی‎گذارند.

وی افزود: در اقصی نقاط عالم هر جا که مسلمانان در یوغ استکبار قراردارند متاسفانه رد پای وهابیون به سردمداری آمریکا به چشم می‎خورد.

حجت‌الاسلام یاسینی تصریح کرد: وهابیون موجب جریحه‌دار شدن قلوب مسلمین شده‎اند و پلیدی خود را به اثبات رسانده‎اند و حتی قصد داشتند قبر پیامبر را نیز تخریب کنند.

امام جمعه خاورشهر در بخش دیگری از خطبه‌ها، با تبریک هفته دولت به کارگزاران نظام، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامیداشت و آنان را شهدایی عارف و عاشق معبود توصیف کرد.

وی در ادامه خدمات دولت نهم و دهم را در کشور و در عرصه بین‌المللی ارزنده توصیف کرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه تحول شگرفی در کشور و در مناطق محروم از سوی این دولت اتفاق افتاده است بنابراین وعده‌های به زمین مانده‌ای نیز وجود دارد که دولت در عمر پایانی خود باید اقدام کند.

 یاسینی همچنین با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران افزود: برگزاری این اجلاس در تهران نشانه اعتماد کشورهای در حال توسعه به نقش ایران در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و معادلات امنیتی است.

وی اضافه کرد: این اجلاس در شرایطی در تهران برگزار خواهد شد که استکبار جهانی رویای انزوای ایران را با اعمال فشار و ایجاد ائتلاف ضد ایرانی در سر می‌پروراند.

امام جمعه خاورشهر، بی‌اعتنایی کشورهای غیرمتعهد به آمریکا و غرب به عنوان دستاورد دیگر برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد در ایران نام برد و گفت: حضور سران غیرمتعهد در اجلاس تهران در واقع نوعی بی‌اعتنایی و دهن‌کجی به تهدیدهای آمریکا و هم‌پیمانانش محسوب می‌شود.

خطیب جمعه خاورشهر، ریاست بر جنبش عدم ‏تعهد توسط ایران اسلامی را راهی برای دور زدن تحریم‏های غرب خواند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، حضور نزدیک به 50 کشور از نقاط مختلف جهان در قالب این اجلاس، خود نمونه بارزی از شکست استکبار در انزوای ایران است.

یاسینی اضافه کرد: در جریان شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد باید ساز و کارهایی اندیشیده شود که بر اساس آن بتوان تحریم‏های سلطه‏گرانه غربی را خنثی کرد.

وی تصریح کرد: این اجلاس که با حضور سران بسیاری از کشورها برپا خواهد شد، دارای برکات زیادی برای جمهوری اسلامی ایران است و حضور حداکثری در این اجلاس در حقیقت موفقیت بزرگی برای نظام اسلامی به حساب می‏آید.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول