اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

اختصاص 3 میلیارد تومان برای مرمت مساجد و بافت‌های تاریخی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برای اولین بار در طول تاریخ این استان 3 میلیارد تومان برای مرمت مساجد و بافت‌های تاریخی اختصاص یافته است.

اختصاص 3 میلیارد تومان برای مرمت مساجد و بافت‌های تاریخی

بهروز ندایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما این اعتبار را برای مرمت مسجد جمعه اردبیل، مصلی، مسجد جنت‌سرای مشگین‌شهر و برخی از مساجد تاریخی اردبیل هزینه کردیم به طوری که قسمت اعظم اعتبارات صرف مرمت و احیای بافت تاریخی اردبیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مسجد جامع اردبیل، مدرسه صالحیه و مسجد جمعه اردبیل نیز 29 میلیون تومان هزینه کردیم و در احیای برخی از خانه‌های تاریخی نیز همچون خانه صادقی اقدامات لازم انجام شده است.

75 پروژه در حال اجراست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با یادآوری اینکه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 75 پروژه در سطح استان اردبیل در حال اجراست،‌ بیان داشت: 2 میلیارد تومان برای تکمیل زیر‌ساخت‌ها به ویژه منطقه گردشگری فندقلو در نمین، مناطق نمونه گردشگری اردبیل و مشگین‌شهر اختصاص یافته است که این خود عامل مهمی در جذب سرمایه‌گذاری‌هاست.

ندایی با اشاره به مهمترین پروژه‌های آماده افتتاح استان در ماه‌های آینده گفت:‌ منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گردولی و پل معلق هوایی به عنوان بزرگترین پل معلق جهان تا پایان امسال و ایام دهه فجر آماده افتتاح خواهد شد.

این مسئول به افتتاح پروژه‌هایی همچون تله‌کابین و کارتینگ اشاره کرد و ادامه داد: رستوران این مجموعه نیز در منطقه نمونه گردشگری حیران آماده افتتاح است که به یقین به ماندگاری مسافران کمک خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به افتتاح فاز اول آب‌درمانی قینرجه نیر و تکمیل زیر‌ساخت‌ها در این شهرستان اشاره کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ آب‌درمانی قینرجه مشگین‌شهر و کمپینگ اطراف سد سبلان مشگین‌شهر نیز به عنوان منطقه نمونه گردشگری به سرعت در حال اجراست که 2 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها و تکمیل زیر‌ساخت‌های گردشگری مشگین‌شهر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول