اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تشریح جزئیات بیشتر از ماهیت امدادگران دروغین زلزله اخیر

اعضای جریان رسانه‌ای در قالب امدادگر اجناس تاریخ‌گذشته بین زلزله‌زدگان توزیع‌ می‌کردند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی جزئیات بیشتری از جریان رسانه‌ای که با اعزام نفرهای خود در قالب امدادگر اقدام به شایعه‌پراکنی و توزیع اجناس تاریخ‌گذشته در بین زلزله‌زدگان می‌کردند، را تشریح کرد.

اعضای جریان رسانه‌ای در قالب امدادگر اجناس تاریخ‌گذشته بین زلزله‌زدگان توزیع‌ می‌کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در آیین تجلیل از مقام خبرنگاران استان با اشاره به اینکه جنگ رسانه‌ای علیه ایران تشدید شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دشمنان جنگ تمام عیار علیه ایران اسلامی به راه انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده می‌کنند، افزود: دشمنان حتی به دنبال استفاده از زلزله ارسباران و ضربه زدن به نظام بودند.

وی با اشاره به دستگیری افرادی که در پوشش و با عنوان امدادرسان به زلزله‌زدگان استان آذربایجان‌شرقی اقدام به شایعه‌پراکنی برای تشویش اذهان مردم زلزله‌زده می‌کردند، گفت: این جریان رسانه‌ای با اعزام نفرهای خود در قالب امدادگر و توزیع اجناس تاریخ‌گذشته به نوعی علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کرد که با آگاهی از این ترفند آنان دستگیر و بازداشت شدند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در منطقه زلزله‌زده اظهار کرد: الآن همه ایران بسیج شده‌اند تا آذربایجان‌شرقی بار دیگر آباد شود و این عزم ملی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده یک فرصت طلایی است تا این منطقه را بار دیگر و بسیار مناسب‌تر از گذشته بازسازی کنیم و به طور کلی ما باید تعریف جدید از منطقه ارسباران داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت های فراوان گردشگری، تامین 40 درصد مس کشور و سایر فرصت‌هایی که در منطقه است باید زمینه‌ای برای رشد و تعالی در منطقه باشد.

بیگی با بیان اینکه دولت تصمیمات اساسی خود را در نزدیک‌ترین نقطه به مردم و بر اساس خواست آنها می‌گیرد، افزود: مسئولان بلندپایه کشور از نخستین روزهای حادثه زلزله آذربایجان در کنار مردم مصیبت‌دیده حضور یافتند و در رأس همه آنها حضور رهبر معظم انقلاب موجب تسلی خاطر آسیب‌دیدگان و امیدواری آنها به آینده شد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی خیال می‌کردند بین ملت جدایی افتاده، اما در این حادثه سراسر ایران متاثر شدند و آنها فهمیدند که ملت ایران یکپارچه است.

گزارش فارس حاکی است، هفته گذشته پس از وقوع زلزله آذربایجان‌شرقی اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که یک تشکیلات مخفی برای ارسال گزارش و فروش خبر با عنوان شاهد عینی از شبکه‌های ضد انقلاب از جمله بی.بی.سی و VOA عازم این استان می‌شوند تا با شایعه‌پراکنی، فروش خبرهای دروغین و تبلیغ بهائیت اقدام به جمع‌آوری پول‌های هنگفت کنند.

در بین آنان بهایی‌ها، منافقین، عناصری از کمونیست‌ها و برخی از افراد وابسته به جبهه موسوم به ملی به چشم می‌خورد که قصد داشتند با ارسال خبرهای دروغین و جعلی از زلزله آذربایجان، نحوه امدادرسانی به آنان را طور دیگری جلوه دهند.

نکته قابل توجه اینجاست که برخی از عناصر این شبکه با پول‌های جمع‌آوری شده و هزینه تبلیغ اقدام به خرید خودروی لوکس می‌کنند اما در میانه راه این خودرو تصادف می‌کند و موجب مجروح شدن سرنشینان آن می‌شود اما آنان خود را به جای زلزله‌زدگان معرفی می‌کنند تا به صورت رایگان درمان شوند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول