اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماه نخست سال جاری صورت گرفت

ورود بیش از یک میلیون گردشگر به آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: در پنج ماه نخست سال جاری یک میلیون و 300 هزار گردشگر از مناطق مختلف کشور به آذربایجان‌غربی وارد شده‌ و از مناطق دیدنی این استان بازدید کردند.

ورود بیش از یک میلیون گردشگر به آذربایجان‌غربی

قائم‌مقام ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این تعداد آمار گردشگران ورودی از مناطق مختلف کشورمان را شامل می‌شود و در آن تعداد مسافران خارجی لحاظ نشده است به طوری که با احتساب این آمار، رقم قابل توجهی از مهمانان تابستانی استان به دست می‌آید.

حسین امامی با بیان اینکه در سال جاری تعطیلات تابستانی با آغاز ماه مبارک رمضان مقارن شد، افزود: این موضوع در سیر نزولی تعداد مسافران این استان تاثیر زیادی داشت ولی با آغاز شهریورماه به نظر می‌رسد تعداد ورودی گردشگر افزایش یافته است.

وی به هدف‌گذاری برای جذب 2 میلیون گردشگر داخلی در سال 1391 اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در شهریور ماه تعداد گردشگر افزایش یافته است و با در نظر گرفتن تعطیلات تهران و عزیمت مردم برای سیر و سفر به نظر می‌رسد آمار ورودی گردشگر استان بهبود یابد.

امامی با بیان اینکه طبق سهمیه‌بندی انجام شده باید در سال جاری 780 هزار گردشگر خارجی به استان وارد شود، گفت: در پنج ماه نخست سال جاری حدود 400 هزار گردشگر از کشورهای مختلف به این استان سفر کرده‌اند لیکن برای توفیق یافتن در این زمینه باید برای فراهم کردن زیرساخت‌ها بیش از پیش اهتمام شود.

جانشین ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی آذربایجان‌غربی برای رشد صنعت گردشگری همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی را امری لازم و موثر دانست و اظهار داشت: مسافران به حمل‌نقل، پذیرایی، اسکان، امنیت و .. نیاز دارند ولی تامین همه امکانات مذکور از عهده یک سازمان خاص خارج است لیکن انتظار وجود دارد که همه دستگاه‌های اجرایی سازمان متولی این امر را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌غربی نزدیک به 30 هتل و مهمانسرا با 2 هزار و 102 تخت و یک هزار و 16 اتاق، 58 مهمان‌پذیر با یک هزار و 700 تخت و 640 اتاق برای استقبال از مهمانان آماده شده است که نزدیک به 90 درصد این ظرفیت توسط مهمانان استفاده می‌شود و تا این لحظه گزارشی مبنی بر نارضایتی مردم در مورد نبود فضا برای اسکان به این سازمان نرسیده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول