اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

احداث 10 کمپینگ گردشگری در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 10 کمپینگ گردشگری در استان زنجان احداث شده است.

احداث 10 کمپینگ گردشگری در استان زنجان

یحیی نقی‏‌زاده محجوب امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نمایشگاه مهر دولت فرصت خوبی برای افزایش تعاملات دستگاه‏‌ها با مخاطبان خود است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‏‌ها و مطبوعات نقش سازنده‏ای در انعکاس و بازتاب عملکرد دستگاه‏های اجرایی دارند، خاطرنشان کرد: بازتاب‏‌های خبری برگزاری نمایشگاه دولت مهر از خود نمایشگاه مهم‏‌تر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه نمایشگاه دولت مهر استان زنجان از نظر کیفیت جز نمایشگاه‏‌های برتر کشور است، اضافه کرد: دستگاه‏‌های مختلف در این نمایشگاه خدمات مختلفی را به نمایش و دید عموم گذاشته‌‏اند تا دستاورد‏های خود را به مردم که صاحبان اصلی نظام هستند، معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری و تاسیسات زیربنایی آن از جمله بخش‏‌هایی است که در نمایشگاه مهر دولت به آن پرداخته شده است، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان عملکردهای خود را در بخش‏‌های مختلف صنایع دستی، مرمت آثار و بناهای تاریخی و گردشگری به نمایش گذاشته است.

نقی‏‌زاده محجوب با بیان اینکه با برنامه‎ریزی‏‌های صورت گرفته سعی کرده‏‌ایم عملکرد‏های بخش‏‌های مختلف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان را به صورت تجسمی در نمایشگاه دولت مهر معرفی کنیم، تصریح کرد: مصادیقی از عملکردهای شاخص بخش‏های مختلف اداره کل میراث فرهنگی در نمایشگاه دولت مهر ارائه کرده‏‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از عملکردهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در بخش صنایع دستی به صورت کارگاه‏‌های زنده و ورک‏شاپ ارائه شده است، یادآور شد: این کارگاه‏‌ها علاوه ‏بر جذابیت غرفه‏‌ها اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را در حمایت، ترویج و رونق صنایع دستی نشان می‏دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در زمینه مرمت و احیای آثار تاریخی اقدامات بسیار زیادی در طول دولت‏‌های نهم و دهم صورت گرفته است، ادامه داد: احداث مجتمع‏‌های تفریحی، مراکز بین‏‌راهی و تاسیسات پذیرایی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به شمار می‏‌رود.

وی به برگزاری پنل گردشگری همزمان با روزهای چهارم و سوم نمایشگاه دولت مهر اشاره کرد و افزود: پنل میراث فرهنگی نیز در روز‎های سوم و چهارم در ساعت 18 تا 21 برگزار می‏‌شود.

نقی‏‌زاده محجوب با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر گردشگری داخلی وضعیت قابل قبولی دارد، ادامه داد: با وجود جاذبه‏‌های تاریخی و طبیعی به دلیل آماده نبودن زیرساخت‏های گردشگری و تاسیسات زیربنایی از جمله راه‏ها، حمل ‏و نقل و آموزش‏، استان زنجان در زمینه جذب گردشگران به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی با بیان اینکه برنامه‎های مختلفی از جمله ایجاد تاسیسات گردشگری در سایت‎های تاریخی و طبیعی به ویژه در روستاهای هدف گردشگری اجرا شده است، تصریح کرد: احداث راه دسترسی ویر به داش‏کسن، راه دسترسی غار خرمنه‎سر و راه دسترسی به سد گلابر از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان محسوب می‎شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان حمایت‏‌های لازم را به ویژه در بخش تامین برق، گاز و مخابرات مکان‏‌های گردشگری و جاذبه‏‌های تاریخی استان زنجان می‏‌کند.

وی احداث شهرک صنایع دستی را به عنوان یکی از مهم‎ترین پروژه‎های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برشمرد و گفت: این شهرک برای نخستین بار در کشور در استان زنجان احداث می‌شود.

نقی‏‌زاده محجوب همچنین به برگزاری جشنواره سراسری آش و غذاهای سنتی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این جشنواره از هشتم شهریور ماه سال جاری آغاز می‎شود.

وی با بیان اینکه غذاهای سنتی  در فرهنگ و آداب و رسوم ملت ایران ریشه دارند، ادامه داد: غذاهای سنتی به عنوان یکی از جاذبه‏‌های فرهنگی و گردشگری هر استانی مطرح است و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه از استان‎های مختلف برای حضور در جشنواره سراسری آش و غذاهای سنتی دعوت شده است، تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش مسابقه‏‌ای و عرضه آش‏‌های سنتی برگزار می‎شود.

وی جشنواره سراسری آش را یکی از عوامل جذب گردشگر به استان زنجان دانست و یادآور شد: برگزاری جشنواره‎ها و نمایشگاه‎های مختلف سبب جذب گردشگران و معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی استان زنجان می‎شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول