اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

22 پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته گرامیداشت دولت 22 پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در جای جای استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

22 پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در مراسم افتتاح این پروژه‌ها در اردبیل اظهار داشت: این 22 پروژه با سرمایه‌گذاری 9 میلیارد و 36 میلیون تومان تکمیل شده و در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد.

بهروز ندایی خاطرنشان کرد: کمپ شابیل، سرعین، وله‌زیر، رضی، مرمت پل تاریخی کلور، سقزچی، مرمت مدرسه صالحیه، مرمت و بهسازی چندین مدرسه تاریخی اردبیل نظیر ابراهیم‌آباد، محله معمار و کلخوران،‌ ساماندهی بقعه شیخ‌ صفی‌الدین،چنین خانه تاریخی نظیر صادقی، کمپ و همچنین مرکز نمونه گردشگری کناره سد گیلار‌لو در گرمی و یک باب هتل – آپارتمان از جمله پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: ما تمامی اعتبارات مصوب سال 90 را تا آخر تیرماه جذب و هزینه کردیم و اجازه ندادیم هزینه‌کرد آنها به ماه‌های آخر و مهلت تمدید شده شهریورماه بکشد.

ندایی گفت: ‌در سال گذشته  در مجموع 12 میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای پروژه‌های عمرانی، مرمتی و زیر‌ساختی میراث فرهنگی اختصاص یافته بود که این رقم نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده بود.

این مسئول با بیان اینکه موافقت‌نامه اعتباری سال 91 نیز مبادله شده است، عنوان کرد: امیدواریم با تزریق 30 درصد اعتبار به سرعت کارهای مرمتی پیگیری شود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی با حضور 28 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با گرامیداشت هفته دولت و برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اردبیل بیان داشت: این نمایشگاه از فردا کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند و تا 10 شهریورماه برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

ندایی ادامه داد:‌ این نمایشگاه در منطقه نمونه گردشگری شورابیل و مجتمع شوراسنتر در 170 غرفه و با حضور 28 استان کشور برپا خواهد بود.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی توانمندی‌های استان در حوزه صنایع دستی با توجه به بیشترین حضور گردشگر در شهریور ماه اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه برای بازدید و خرید و فروش عموم مردم آزاد خواهد بود و عصر‌ها عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: در این نمایشگاه توانمندی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در 50 غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول