اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار تهران:

ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد سبب پیشرفت این جنبش می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار تهران با اشاره به کیفیت برگزاری این نشست در تهران گفت: ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد طی سه سال آینده سبب رشد و پیشرفت این جنبش می‌شود.

ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد سبب پیشرفت این جنبش می‌شود

محمد فیضی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد پس از سازمان ملل بزرگترین سازمان سیاسی کشورهای جهان است، اظهار داشت: اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هر سه سال یکبار برگزار می‌شود و پس از مصر شانزدهمین دوره آن در تهران در حال برگزاری است.

برگزاری اجلاس نم در تهران از اهمیت بالایی برخوردار است

مشاور استاندار تهران ریاست ایران بر این جنبش در سه سال آینده را حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به حساسیت‌های منطقه و تحرکات استکبار و تمهیدات تحریمی و مقابله با ترفندهای استکبار برگزاری این اجلاس در تهران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در تهران عنوان کرد: برگزاری نشست جنبش عدم تعهد در تهران نقطه عطفی برای کشورهای منطقه به‌طور عام و برای کشور ایران به طور خاص است.

ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد سبب پیشرفت این جنبش می‌شود

فیضی با تاکید بر اینکه ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد طی سه سال آینده سبب رشد و پیشرفت این جنبش می‌شود، خاطرنشان کرد: کمیسیون‌هایی همچون کمیسیون اقتصادی، علمی، سیاسی و ... که برای نخستین بار پیشنهاد شده است می‌تواند دستاوردهای خوبی برای سران به همراه داشته باشد.

مدیرکل بازرسی استانداری تهران با اشاره به کیفیت برگزاری این نشست در ایران عنوان کرد: نشست‌هایی که در سطح کارشناسان بود به‌خوبی برگزار شد و برگزاری نشست وزیران امور خارجه طی دو روز گذشته، حکایت از پر بار برگزار شدن نشست‌ها است و کمک می‌کند که این اجلاس بازتاب‌های خوبی در سطح منطقه و جهان داشته باشد.

مشاور استاندار تهران با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی در ارتباط با برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران خاطرنشان کرد: اهمیت این اجلاس از این جهت است که با توجه به توطئه‌هایی که آمریکا و اسرائیل برای ایران در نظر گرفته‌اند هر جا دعوت‌نامه‌ای از طرف رئیس جمهور به سران کشورها می‌رفت بلافاصله معاون امور خارجه و نماینده آمریکا برای منصرف کردن این کشور برای آمدن به ایران می‌رفت و عنوان می‌کردند ایران توانایی و امنیت لازم را برای برگزاری اجلاس ندارد.

حضور سران کشورهای جنبش عدم تعهد دستاورد خوبی برای ایران است

وی با اشاره به اینکه حضور این تعداد از سران که از افراد برجسته کشورهای جنبش عدم تعهد هستند دستاورد خوبی برای ایران است، یادآور شد: در هیچ مقطعی سران 120 کشور در این اجلاس شرکت نمی‌کردند و معمولا در سطح وزرای امور خارجه و کارشناس‌های عالی‌رتبه می‌آمدند اما از آنجایی که اجلاس تهران اهمیت دارد، 120 کشور در سطح کارشناسی و بیشترین کشورها در سطح وزارت خارجه و قریب به 50 درصد در سطح یک هیئت عالی رتبه شرکت می‌کنند که علی‌رغم همه توطئه‌های استکبار، بی‌نظیر و کم‌نظیر است.

فیضی با بیان اینکه اهمیت این اجلاس برای ایران و کشورهای منطقه بسیار بالا است، تصریح کرد: امروز دنیا از بحث تک قطبی خارج شده و به یک رویکرد دیگری رو آورده است و به سمتی می‌رود که همه جهان در اظهار نظرات سهیم‌ هستند.

مشاور استاندار تهران با اشاره به اینکه در سه سال آینده ریاست جنبش عدم تعهد به عهده ایران است، تاکید کرد: قطعا ریاست اجلاس نم می‌تواند دستاوردهای سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی و عمرانی در سطح کشور به همراه داشته باشد.

مدیرکل بازرسی استانداری تهران ادامه داد: در حال حاضر نیز چند کنفرانس مانند کنفرانس اقتصادی، سیاسی و ... داریم که می‌تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد و ایران را یک گام جلوتر ببرد.

بازدید سران جنبش عدم تعهد از تجهیزات هسته‌ای ایران

وی با اشاره به بازدید سران اجلاس نم از تجهیزات هسته‌ای ایران، اضافه کرد: این اقدام جمهوری اسلامی به جهان ثابت می‌کند که ما چیز پوشیده‌ای نداریم و همه توطئه‌هایی که استکبار جهانی در ارتباط با مسائل هسته‌ای مطرح می‌کند دروغ است و سران باید شاهد پیشرفت ایران اسلامی در ابعاد علمی، شیمیایی، پزشکی، تولید برق و ... باشند.

فیضی با تاکید بر استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم زیرا وسیله کشتار دسته جمعی است و مقام معظم رهبری این پیام را به دنیا ابلاغ کردند و به‌طور قطع سران کشورها با بازدید از تاسیسات هسته‌ای متوجه صحیح بودن حرف‌های ما می‌شوند.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول