اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سفر بان کی مون به تهران برای حضور در اجلاس جنبش عدم تعهد صورت می‌گیرد

ارائه سند خواست‌ها و راهکارهای نخبگان صلح جهان به دبیرکل سازمان ملل

خبرگزاری فارس: همزمان با سفر بان کی مون به تهران برای حضور در اجلاس جنبش عدم تعهد سند خواست‌ها و راهکارهای نخبگان صلح جهان برای تحقق دنیایی عاری از خشونت به دبیرکل سازمان ملل تقدیم می‌شود.

ارائه سند خواست‌ها و راهکارهای نخبگان صلح جهان به دبیرکل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با سفر بان کی مون به تهران برای حضور در اجلاس جنبش عدم تعهد سند خواست‌ها و راهکارهای نخبگان صلح جهان برای تحقق دنیایی عاری از خشونت به دبیرکل سازمان ملل تقدیم می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: به محض ورود دبیرکل سازمان ملل به تهران برای حضور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد، درخواست‌ها و انتظارات نخبگان و اندیشمندان طرفداران برقراری صلح عادلانه در جهان از طریق دفتر سازمان ملل متحد در کشورمان تقدیم وی خواهد شد.

داود عامری گفت: برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در کشورمان یک فرصت استثنایی برای ابلاغ تلاش‌های صلح‌طلبانه و عدالت‌خواهانه جمهوری اسلامی ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این سند به تلاش‌های مجمع جهانی صلح اسلامی در راستای تحقق صلح عادلانه در جهان و نفی تروریسم و همچنین دستاوردهای برگزاری کنفرانس بین‌المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه که سال گذشته با حضور نخبگان و فعالان صلح از سراسر جهان در تهران برگزار شد و بیانگر خواست‌ها و انتظارات نخبگان صلح دنیا برای تحقق دنیایی به دور از خشونت است، اشاره شده است.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی تصریح کرد: پیام‌های اندیشمندان، نخبگان و فعالان صلح در دنیا برای ایجاد درک مشترک در روند مقابله با تروریسم و نگرانی‌های آنها از توهین به ارزش‌های الهی، افراطی‌گرایی، خشونت نسبت به ادیان الهی به ویژه جهان اسلام در این سند مورد تأکید قرار گرفته و راهکارهای مدنظر آنها برای تحقق صلح عادلانه ارائه شده است.

روز گذشته نیز 74 نفر از نخبگان جهان در قالب اعضای کمیته نخبگان دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی برای صلح عادلانه، ضمن اعلام همراهی خود با شرکت‌کنندگان اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، خواستار استقرار نظام مدیریت جهانی بر پایه صلح عادلانه و مقابله با اشکال مختلف فقر و تروریسم شده بودند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول