اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین نشست خبری استاندار قم-1

پیریایی: اجلاس نم مقوم و مکمل بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد در تهران، مقوم و مکمل بیداری اسلامی است و می‌تواند کمک خوبی برای ملت‌های منطقه باشد.

پیریایی: اجلاس نم مقوم و مکمل بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کرم‌رضا پیریایی در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار ‌شد، به تاثیر برگزاری جنبش عدم تعهد در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط جهانی و منطقه‌ای، حضور گسترده سران و وزرای عضو جنبش عدم تعهد در ایران با توجه به سابقه‌ای که از برگزاری این اجلاس در دست است، می‌تواند پیامدهای مثبتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران فرصت خوب و مغتنمی برای جمهوری اسلامی ایران و منطقه خواهد بود تا هم کشورها با مواضع جمهوری اسلامی ایران آشنا شده و هم ایران نظرات و دیدگاه‌های خود را برای جهانیان تبیین کند.

استاندار قم یادآور شد: جریان استکباری و دولت‌های غربی خیلی تلاش کردند مانع از برگزاری این اجلاس شوند و یا این اجلاس را تخریب و تضعیف کرده و در نهایت مانع حضور سران کشورهای عضو در تهران شوند که به توفیقی دست نیافتند.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد مرد شماره یک در زمینه حضور قوی در عرصه بین‌الملل است گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود، وضعیت کشور از حیث روابط خارجی و موازنه ‌ایران در دنیا را تشریح و مصادیقی را در این خصوص بیان کردند.

پیریایی با اشاره به وقوع بیداری اسلامی در جهان و تقارن این اجلاس با این تحولات گفت: با توجه به توان ویژه ایران در مقطع کنونی، این اجلاس می‌تواند کمک خوبی برای ملت‌های منطقه و مقوم و مکمل بیداری اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به استقبال سران کشورهای عضو و نیز حضور وزرای خارجه این کشورها در این اجلاس، فرصت ویژه‌ای برای ایران و این جنبش است که باید از سوی هر دو طرف مغتنم شمرده شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول