اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

نخبگان موجب استقلال و پیشرفت کشور هستند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: نخبگان و مخترعان یکی از عوامل پیشرفت و استقلال کشور از بیگانگان هستند.

نخبگان موجب استقلال و پیشرفت کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از جوانان نخبه استان قم اظهار کرد: خداوند متعال امورات دنیایی را به دو قسمت تقسیم کرده و در قرآن می‌فرماید وجود برخی افراد مانند کف و حباب روی آب دریاست.

وی افزود: این افراد خاصیت وجودی نداشته و مانند حباب‌های روی آب بی‌اثر هستند به همین دلیل این دسته از انسان‌ها رفتنی بوده و استقامت و استواری ندارند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه این گروه از افراد بشر تنها برای خوردن و آشامیدن به این جهان می‌آیند گفت: در مقابل گروه دیگری هستند که وجودشان برای دیگر انسان‌ها نافع بوده و خود را نیز برای دیگران می‌خواهند.

وی ادامه داد: خداوند نفع هر شخص را به تناسب نفع رساندن به دیگران می‌سنجد و چه بسا ممکن است فردی از دنیا برود اما اثرات مفید او برای دیگران باقی بماند.

علوی‌گرگانی با اشاره به اختراعات و اکتشافاتی که در طول تاریخ به وجود آمده‌اند بیان داشت: مخترعان با استفاده از قدرت فکر که نعمتی الهی است این موارد را به وجود می‌آورند و موجب نفع رساندن به دیگران می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسباب مادی این دنیا همگی دارای خاصیت ترکیبی هستند گفت: زمانی که اجزا به طور صحیح در کنار یکدیگر قرار گیرند اختراعاتی حاصل می‌شود که کار انسان‌ها را آسان می‌کند اما نکته اساسی در این میان استفاده صحیح از آنهاست.

وی با تاکید بر ضرورت افعال الهی توسط همه انسان‌ها تصریح کرد: برخی دانشمندان سلاح‌های کشتار جمعی را اختراع می‌کنند که این مسئله بیشتر سبب کشتار مردم می‌شود و بر اساس روایات چنین مصنوعاتی، سازنده خود را نفرین می‌کنند.

علوی‌گرگانی عنوان داشت: اشیا و ابزارهای مادی در دست انسان با زبان بی‌زبانی از انسان می‌خواهند که از آنها در راه صحیح استفاده کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قیام بالقسط را استفاده صحیح از ابزارهای مادی دانست و افزود: در این صورت وجود انسان‌ها و مخترعان به جامعه نفع می‌رساند و نمونه این مسئله نیز یاد نیکی است که از دانشمندان و مخترعان مختلف وجود دارد.

وی تاکید کرد: وجود نخبگان در کشور باید منشأ خدمات و تولیدات متنوع شود تا جامعه ما از بیگانگان مستقل شده و عنایات الهی نیز موجب می‌شود که پیشرفت‌های بیشتر و بهتری نصیب ملت ایران شود.

علوی‌گرگانی با اشاره به جذب مخترعان و نخبگان کشورها توسط ابرقدرت‌ها گفت: در زمان رژیم گذشته آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی دانشمندان ایرانی را به سمت خود جلب می‌کردند و این مسئله ناشی از صفت زورگویی و قدرت‌طلبی آنها بود.

وی ادامه داد: نخبگان در درجه نخست باید نیت خود را برای خداوند قرار داده و در هر کاری آنچه نظر اوست به سرانجام برسانند و این قصد را داشته باشند که بشریت از علم آنها استفاده صحیح ببرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول