اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای زنجان خبر داد

افزایش ظرفیت پست‎های برق زنجان به 10 هزار مگاولت آمپر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای زنجان گفت: ظرفیت پست‎های برق در استان زنجان به 10 هزار مگاولت آمپر می‏‌رسد.

افزایش ظرفیت پست‎های برق زنجان به 10 هزار مگاولت آمپر

علی چهل‏امیرانی امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اقدامات شاخصی که در طول خدمت دولت‏‌های نهم و دهم در استان زنجان صورت گرفته است در غرفه طرح‎های ویژه نمایشگاه دولت مهر به نمایش عموم گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه سلطانیه از جمله طرح‎های ویژه شرکت برق منطقه‎ای زنجان به شمار می‎رود، خاطرنشان کرد: این نیروگاه نخستین نیروگاه استان زنجان است که 684 مگاوات ظرفیت دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای زنجان با بیان اینکه میزان سرمایه‎گذاری‌های صورت گرفته در نیروگاه سلطانیه 4 هزار و 500 میلیارد ریال است، اضافه کرد: اگر تاسیسات جانبی از جمله خطوط انتقال بار به پست‎های برق را نیز در نظر بگیریم میزان سرمایه‎گذاری‎های صورت گرفته در بخش تولید 5 هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه احداث پست برق 400 و 63 کیلو ولت قیدار و خطوط 63 کیلو ولت ارتباطی آن از جمله طرح‎های ویژه دیگر شرکت برق منطقه‎ای زنجان محسوب می‎شود، ادامه داد: این طرح با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال اجرا می‎شود.

چهل‏امیرانی تصریح کرد: پست برق 400 و 63 کیلو ولت قیدار در حال حاضر به پایان رسیده است و نیاز منطقه را تامین می‏‌کند اما به صورت رسمی بهره‎برداری نشده است.

وی به احداث پست برق 400 کیلو ولت ایجرود اشاره کرد و افزود: خط 400 کیلو ولت ایجرود نیز که متصل به پست بوده و آن را تقویت می‏‌کند با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد ریال در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای زنجان با بیان اینکه خط انتقال پست 400 کیلو ولت ایجرود در حال حاضر اجرا شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‎برداری برسد، اضافه کرد: وظیفه این پست، برق‎رسانی به صنایع روی، پتروشیمی و سیمان است.

وی به احداث پست 63 کیلو ولت چورزق در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این زمینه حدود 100 میلیارد ریال سرمایه‎گذاری شده است که با بهره‎برداری از آن برق منطقه طارم و ایجرود به ثبات و پایداری رسیده است و مشکل افت ولتاژ برطرف شده است.

چهل‏امیرانی با اشاره به اینکه در مجموع اقداماتی که در زمینه ایجاد زیرساخت‏‌ها در طول دولت‎های نهم و دهم در استان زنجان صورت گرفته است با اقدامات صورت گرفته در دوران دولت‎های قبلی برابری می‏‌کند، تصریح کرد: در برخی از شاخص‎ها و زمینه‎ها اقدامات دولت‏های نهم و دهم بیش از سایر دولت‏‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن دولت‎های نهم و دهم مدار خط انتقال 63،230 و 400 کیلو ولت استان زنجان 2 هزار و 300 کیلومتر بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این میزان به 4 هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است که با پروژه‎های در دست اجرا به 5 هزار کیلومتر می‏رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای زنجان با اشاره به اینکه قبل از سال 83 تعداد پست‎های برق در استان زنجان شامل 47 دستگاه پست بوده است، ادامه داد: در حال حاضر تعداد پست‏‌های استان به 78 دستگاه رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه با پروژه‏‌های در دست اجرا تعداد پست‎های استان زنجان به 98 پست افزایش پیدا می‎کند، اضافه کرد: در این زمینه با رشد بیش از 100 درصدی مواجه هستیم.

چهل‎امیرانی با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن دولت‎های نهم و دهم ظرفیت پست‎های برق استان زنجان 3 هزار و 860 مگاولت آمپر بوده است، تصریح کرد: در طول دولت‎های نهم و دهم ظرفیت پست‎ها به 6 هزار و 781 مگاولت آمپر افزایش یافته است و با اجرای طرح‎های در دست اقدام به 10 هزار مگاولت آمپر می‏‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه‎ای استان زنجان در طول دولت‎های نهم و دهم در زمینه ظرفیت پست‎های برق نسبت به دولت‎های قبلی 190 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای زنجان با اشاره به اینکه مبلغ هزینه کرد شرکت برق منطقه‎ای زنجان تا سال 83 حدود یک هزار و 160 میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: این رقم با احتساب سرمایه‎گذاری در نیروگاه در زمینه ایجاد زیرساخت‎ها به 9 هزار و 260 میلیارد ریال رسیده است که شرکت برق منطقه‎ای زنجان در این زمینه با رشد 700 درصدی روبه‎رو شده است.

وی در زمینه برگزاری نمایشگاه ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه دولت مهر تصویر خوبی از عملکردهای دستگاه‎های مختلف در طول هفت سال است، اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدامات بسیار شاخص و خوبی در طول دولت‎های نهم و دهم صورت گرفته است این نمایشگاه قطعا همه دستاوردها را نمی‏‌تواند به تصویر بکشد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول