اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

آمریکا مورد بی‌اعتنایی سران جنبش عدم تعهد قرار گرفت

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها‌ تمام تلاش خود را به کار بستند تا سران کشورها در این اجلاس شرکت نکنند اما مورد بی‌اعتنایی سران عدم تعهد قرار گرفتند.

آمریکا مورد بی‌اعتنایی سران جنبش عدم تعهد قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بررسی عوامل برکت عمر پرداخت.

حسن عمل، عدالت، صله رحم و احترام به والدین عوامل برکت عمر

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: یکی از مواهب الهی که به ما ارزانی شده است موهبت و نعمت عمر می‌باشد، عمر سرمایه ارزشمندی است که با هیچ یک از مادیات قابل قیاس نمی‌باشد، برکت عمر به معنای زیادی آن نیست بلکه خیر فراوان عمر است، برخی از انسان‌ها عمری کوتاه و با برکت و برخی دیگر عمری بلند اما بی‌خاصیت دارند.

وی در ادامه افزود: امیرالمومنین (ع) در حدیثی حسن عمل را از عوامل برکت عمر دانستند، مراقب باشیم در هر شغلی که قرار داریم کار خود را به نیکی انجام دهیم، در فن و تخصص خود سعی در انجام نیکوی کار خود داشته باشیم.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: به فرموده پیامبر (ص) هرکس ولایت و سرپرستی کار مومنین را برعهده داشته باشد و میان آنها به عدالت حکم کند عمرش افزون می‌شود، عدالت فقط ویژه قاضی و یا وزیر و رئیس اداره نیست که هست، عدالت برای همه جامعه است، حتی در خانه هم مرد و هم زن باید عادل باشند، تمام مشکلات خانواده‌ها از بی‌عدالتی است.

وی در ادامه تصریح کرد: عامل مهم دیگر افزونی عمر صله رحم است، قطع رابطه با نزدیکان و خویشاوندان خسارات فراوان دارد، باید به یاد فامیل باشیم، از آنها دستگیری کنیم و حرمت آنها را حفظ کنیم.

امام جمعه موقت ورامین سپس عنوان کرد: احترام به والدین نیز کارهای انسان را آسان و عمر وی را با برکت می‌کند، شادی پدر و مادر و دعای آنها چه در حال حیات و چه بعد از ممات موثر است، دعای والدین حتی بعد از مرگ و در عالم برزخ نیز کارساز است، مبادا حرمت‌شکنی کنید، یکی از مواردی که فرهنگ منحط غرب ترویج می‌کند همین حرمت‌شکنی است، آگاه باشید.

اظهار نظر سیاسیون در مورد برخی نظرات مراجع و ولایت صحیح نیست

وی سپس با گرامیداشت سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی ادامه داد: باید قدردان نعمت ولایت و مرجعیت شیعه باشیم، پرورش شاگردان بزرگی که امروز از اعاظم جهان تشیع هستند از جمله آثار با برکت این مرجع عالیقدر است، عمر با برکت یعنی عمر امثال آیت‌الله بروجردی‌ها داشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: جایگاه مرجعیت و ولایت به واسطه انتساب به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) دارای قداست است، فتاوای مراجع تقلید از این جنس است، بنابراین پیروی از ولایت فقیه و مراجع تقلید بر همگان واجب است و همین امر رمز موفقیت و قدرت شیعه است.

وی سپس گفت: دشمنان با علم بر این موضوع بارها در جهت تضعیف جایگاه مرجعیت و ولایت گام برداشته‌اند، گاه مرجع‌تراشی می‌کنند، هوشیار باشیم، ملاک‌های مراجع را خود معصومین تعیین کردند، مرجع تقلید را که نباید BBC اعلام کند.

امام جمعه موقت ورامین اذعان داشت: گاهی برخی از سیاسیون به دلیل عدم علم و یا شاید آگاهانه برخی اظهار نظرات را در مورد نظرات مراجع و ولایت می‌کنند، این صحیح نیست، دلسوزان اجازه ورود به این عرصه را به کسی ندهند، مراجع تقلید پشتوانه‌های دین هستند و حضرت امام (ره) با تکیه بر قدرت جایگاه مرجعیت و ولایت توانست این گونه دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی ادامه داد: قدردان نعمت مرجعیت و ولایت باشیم و اجازه ندهیم این جایگاه ذره‌ای مورد تعرض قرار گیرد.

امروز ذلت منافقین کوردل خون‌بهای 17000 شهید ترورهای خباثت‌آلود آنان است

وی سپس به سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی دادستان کل کشور و سرتیپ وحید دستجردی رئیس کل شهربانی کشور اشاره داشت و عنوان کرد: امروز ذلت منافقین کوردل خون‌بهای 17 هزار شهید ترورهای خباثت‌آلود آنان است، این افراد به کشور خیلی خیانت کردند، قریب به یک هفته پس از فاجعه هشتم شهریور این دو ترور را انجام دادند، قدوسی و دستجردی رفتند اما خون آنها انقلاب را بیمه کرد.

فتنه 88 جنگ احزاب بود

حجت‌الاسلام محمودی سپس به 15 شوال سالروز جنگ احد و 17 شوال سالروز جنگ احزاب اشاره کرد و گفت: در جنگ احد مسلمانان هزار نفر بودند که 300 تن در راه بازگشتند و کفار 2 الی 3 هزار نفر اما در ابتدا پیروزی نصیب مسلمانان شد اما اتفاق دردناک غفلت مسلمانان و رها کردن تنگه کوه و پرداختن به جمع‌آوری غنائم بود که دشمن از همین غفلت استفاده و به مسلمانان حمله کرد.

امام جمعه موقت ورامین تاکید کرد: دندان پیامبر (ص) در این جنگ شکست، پیشانی ایشان آسیب دید، مدعیان خلافت پس از پیامبر (ص) پا به فرار گذاشتند اما امیرالمومنین (ع) ایستاد و از رسول خدا (ص) دفاع کرد و بدن مبارکش بیش از 90 زخم برداشت.

وی سپس افزود: باید از جنگ احد درس بگیریم، دشمنان اسلام همواره از غفلت مسلمین نهایت بهره را برده‌اند، تنگه‌ها را حفظ کنیم، گاه این تنگه‌ها سیاسی است، یکی از مهمترین حمله‌های دشمن از تنگه‌ها فتنه 88 است، فتنه 88 جنگ احزاب بود، تمام احزاب ضد انقلاب، استکبار جهانی و منافقین داخلی دست به دست هم دادند تا با اصولی‌ترین اعتقادات ما مبارزه کنند.

حجت‌الاسلام محمودی یادآور شد: این تنگه نه آخرین است و نه اولی، هوشیار باشید، مدعیان دروغین دین گاهی با نام و ماسک امام و ارزش‌ها می‌آیند که به ارزش‌ها صدمه بزنند، گاهی این تنگه‌ها فرهنگی است، رهبری در دیدار هیئت دولت فرمودند که نباید اقدامات فرهنگی دولت سطحی باشد اما متاسفانه علی‌رغم تاکیدات رهبری تنگه‌ها را خالی گذاشتیم.

بیان مطالبات فرهنگی دلسوزان از دولت

وی سپس به بیان مطالبات جدی فرهنگی از دولت پرداخت و تصریح کرد: اجرای جدی اصل هشتم قانون اساسی، کمک‌های مالی به مراکز فرهنگی و مساجد، تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، حمایت از طرح‌های امر به معروف و نهی از منکر عمده این مطالبات است.

خطیب جمعه ورامین ادامه داد: دولت به برخی جشن‌ها کمک‌های مالی فراوان می‌کند اما مساجد و مراکز فرهنگی در پرداخت هزینه‌های خود می‌لنگند، برخی اختلاط‌ها در مراکز تعلیم و تربیت درد آور است، در ارتباط با تذکر لسانی هم از تمام عزیزان به ویژه آنهایی که ادعای بسیجی بودن دارند می‌خواهم با تمام قوا وارد شوند، هیچ کس حق ندارد در اجرای طرح تذکر لسانی مانع ایجاد کند، اینها تنگه‌های فرهنگی هستند.

شکوه اجلاس تهران "نه" بزرگ جامعه جهانی به استکبار

وی افزود: برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران چند نکته قابل تامل داشت، اول آنکه شکوه اجلاس تهران "نه" بزرگ جامعه جهانی به استکبار بود، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را به کار بستند تا سران کشورها در این اجلاس شرکت نکنند اما مشاهده کردید چطور مورد بی‌اعتنایی سران عدم تعهد واقع شدند.

امام جمعه موقت ورامین سپس خاطرنشان کرد: نکته دوم فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در افتتاحیه این اجلاس بود، رهبری با این فرمایشات خود در برابر نمایندگان بلند پایه سیاسی 120 کشور جهان سیاست‌های آمریکا و اسرائیل را به چالش کشیده و آنها را محاکمه کردند.

وی اضافه کرد: نکته سوم نمایش مظلومیت ایران در نمایشگاه ترور دانشمندان هسته‌ای و عزت کشور در نمایشگاه پیشرفت‌ها در حاشیه اجلاس بود که پیروزی بزرگی بود، از دولت و دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاس تشکر می‌کنم.

محمودی عنوان کرد: برخی از کشورها مانند ترکیه، قطر و ... خود را غیر متعهد می‌دانند اما غلام حلقه به گوش آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، اما اینها باید بدانند پیروزی نهایی متعلق به جبهه حق است و باطل محکوم به شکست می‌باشد.

حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) واجب‌التعظیم است

خطیب امروز نماز جمعه ورامین در پایان به 15 شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان از روات بزرگ شیعه هستند و از ترس بنی عباس غریبانه در ری و در منزل یکی از شیعیان زندگی می‌کرد، کسی وی را نمی‌شناخت و پس از وفات ایشان هنگام غسل در لباس ایشان کاغذی یافتند که نسبت وی با اهل بیت را نشان می‌داد و در روایات آمده است «هرکس عبدالعظیم (ع) را در ری زیارت کند ثواب زیارت امام حسین (ع) در کربلا را نصیب خود ساخته است».

انتهای پیام/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول