اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان:

نهادینه شدن فرهنگ پژوهش نیازمند تلاش رسانه‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ پژوهش و تحقیق در جامعه، تعامل اثربخش و فعال نظام تعلیم و تربیت با سایر نهادها و دستگاه‌ها به ویژه نهاد خانواده و رسانه باید تلاش کرد.

نهادینه شدن فرهنگ پژوهش نیازمند تلاش رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، احمد نیکخواه بعداز ظهر امروز در جمع والدین و فرهنگیان این شهرستان با توضیح درباره جزئیات سند تحول بنیادین اظهار داشت: این سند به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش است.

وی افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای دقیق و کامل سند تحول بنیادین ما به عنوان سربازان ولایت موظف هستیم، تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیریم.

نیکخواه ابراز داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در حقیقت چراغ راه مسئولان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت است و بدون شک تمام برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش برای تحقق این سند است تا دانش‌آموزان به بهترین مدارج علمی و پیشرفت‌ها دست یابند و کشور در بهترین جایگاه علمی در جهان قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آغاز دوره‌های ضمن خدمت، مشخص شدن معلمان مقطع دوم و ششم ابتدایی، ساماندهی مدارس و ... از جمله فعالیت‌هایی است که برای اجرای سند تحول در کوهبنان اجرایی شده که ان‌شاء‌الله گام‌های بعدی هم تا آغاز به کار مدارس برداشته می‌شود.

نیکخواه تصریح کرد: تمام توان خود را برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به کار می‌گیریم و امیدواریم در عمل به این سند رضایت مقام معظم رهبری حاصل شود و در آموزش و پرورش تحولی اساسی صورت پذیرد.

وی ابراز داشت: مدرسه در افق چشم‌انداز 1404 باید تجلی‌بخش، دارای تعامل اثر بخش با مساجد و دیگر نهادها، برخوردار از ارتباط مستمر و مؤثر با عالمان دینی، صاحب‌نظران و متخصصان، خود ارزیاب، مسئول و پاسخگو نسبت به نظارت و ارزیابی بیرونی باشد.

نیکخواه گفت: برای رسیدن به اهداف فوق باید نسبت به نهادینه شدن فرهنگ پژوهش و تحقیق در جامعه، تعامل اثربخش و فعال نظام تعلیم و تربیت با سایر نهادها و دستگاه‌ها به ویژه نهاد خانواده و رسانه تلاش کرد.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه کار ثبت‌نام از دانش‌آموزان در مدارس آغاز شده است، بنابراین والدین باید با توجیه فرزندان خود آن‌ها را تشویق کنند تا در هنرستان‌های فعال شهر ثبت‌نام کنند تا از این طریق نسبت به تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و گسترش مشاغل اقدام شود.

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان تصریح کرد: تمام تلاش خود را در زمینه نهادینه کردن و تقویت همکاری مدرسه با مراکز فرهنگی و علمی به ویژه مساجد، کانون‌های مذهبی و همچنین حضور نظام‌مند و اثربخش روحانیان توانمند و مبلغان مذهبی با تجربه در مدارس به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول