اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

رشد 88 درصدی صادرات در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از رشد 88 درصدی صادرات در این استان طی چهار ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد 88 درصدی صادرات در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان درویش حسن‎زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: طی چهار ماه اخیر میزان صادرات استان 94 میلیون دلار بوده و هدف‎گذاری ما تا پایان سال رسیدن به رقم 300 میلیون دلار در این بخش است.

وی به روند صادرات در دولت‎های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: میزان صادرات در سال 84 به ارزش 62 میلیون دلار بوده که در پایان دولت نهم به 92 میلیون دلار ارتقا پیدا کرده است.

معاون توسعه و تجارت خارجی گلستان اضافه کرد: در سال 88 و ابتدای دولت دهم ارزش صادرات استان 120.5 میلیون دلار بوده و طی سه سال گذشته به 215 میلیون دلار رسیده است که در این زمینه رشد 61 درصدی را شاهد بوده‎ایم.

به گفته حسن‎زاده در سال 91 نزدیک به 100 میلیون دلار از کل صادرات استان مربوط به محصولات و تولیدات صنعتی استان بوده است که تقریبا 47 درصد از کل صادرات و همان 215 میلیون دلار را شامل می‎شود.

وی به عمده کالاهای صادراتی از گلستان اشاره کرد و یادآور شد: لبنیات، رب گوجه‎فرنگی، آهن‌آلات، سیمان، موادمعدنی، گل و گیاه، رنگ و رزین، میوه و مرکبات از عمده کالاهای صادراتی است.

این مسئول در خصوص برنامه‎های سال جاری این سازمان تصریح کرد: تدوین برنامه راهبردی در قالب 32 برنامه در راستای سند راهبردی توسعه صادرات کشور، برنامه‎های بازاریابی به منظور حفظ و ماندگاری و توسعه بازارهای هدف، اعزام هیئت‎های تجاری به سه کشور اقلیم کردستان عراق، روسیه و گرجستان از جمله برنامه‎های این بخش است.

معاون توسعه و تجارت خارجی گلستان برگزاری نمایشگاه توانمندی استان در بندر آکتائو قزاقستان و 14 نمایشگاه تخصصی داخلی در گلستان را از دیگر برنامه‎های صنعت، معدن و تجارت گلستان عنوان کرد.

حسن‎زاده به عمده کشورهای هدف صادراتی اشاره کرد و گفت: بیشترین صادرات به کشورهای ترکمنستان، عراق، قزاقستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، امارات، کویت، هند، آذربایجان، چین و تاجیکستان صورت می‎گیرد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول