اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان قم خبر داد

رشد 30 درصدی صادرات در استان قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان قم گفت: استان قم در سال جاری در بخش بازرگانی خارجی دستاوردهای ارزشمندی از جمله افزایش 30 درصدی صادرات داشته است.

رشد 30 درصدی صادرات در استان قم

یونس عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اتمام طرح‌های نیمه تمام ابراز کرد: در حال حاضر بیش از 350 طرح بالای 60 درصد در دست اجرا داریم که امیدواریم امسال بتوانیم این طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: جمعیتی که می‌توانیم در این طرح‌ها به کارگیری کنیم، می‌تواند تا 20 هزار نفر برسد از این رو اتمام این طرح‌ها برای اشتغال‌زایی در سطح استان بسیار مهم است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان قم خاطر نشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌هایی که در برنامه‌های آتی برای ما اهمیت دارد، تقویت بخش معدن استان قم است.

وی با اشاره به اینکه بخش معدن در استان قم تا امروز نتوانسته جایگاه خود را به دست بیاورد افزود: در حال حاضر 110 واحد معدن در استان قم فعال هستند.

عالی‌پور بیان کرد: باید استان قم در بخش معدن به جایی برسد که بتوانیم با فرآوری مناسب سنگ‌های تزئینی مانند عقیق، سنگ‌های قیمتی تولید کنیم. یکی دیگر از مسائلی که در دستور کار سازمان قرار گرفته تلاش برای اکتشاف و بهره‌برداری از معادن طلا در استان قم است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان قم با اشاره فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی ابراز داشت: برگزاری جلسات مختلف در ارتباط با طرح‌های راکد و یا غیر فعال در دستور کار است که با تعامل با بانک‌ها و برگزاری کارگروه‌ها می‌توانیم بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 82 درصد واحدهای بهره‌بردار بخش صنعت و معدن استان قم فعال بوده و بقیه واحدها به دلیل مشکلات نقدینگی‌، مدیریتی و یا فنی راکد هستند.

عالی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 43 هزار نفر در واحدهای صنعتی استان قم مشغول به کار هستند افزود: اگر این 18 درصد فعال شوند، بخش زیادی از مشکل اشتغال استان حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دخالت در شبکه توزیع کشور و استان یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است گفت: برای جذب کالا به استان و کشور گام‌های مثبتی برداشته شده است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه قم یکی از معدود استان‌هایی است که کنجاله سویا وارد می‌کند خاطر نشان کرد: در کنار این موضوع استان قم واردکننده محصولاتی مانند گوشت و شکر است.

وی افزود: مباشران بزرگ کشوری که در استان قم حضور دارند، می‌توانند علاوه بر تامین کالای مورد نیاز استان قم به استان‌های دیگر نیز کالا ارسال کنند.

عالی‌پور بازرسی و نظارت را یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت ذکر کرد و ادامه داد: شکایت‌های مردم توسط سامانه 124 دریافت و رسیدگی می‌شود و نظارت‌های مستمری بر کار واحدهای مختلف صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حوزه بررسی‌های اقتصادی نیز به دنبال طرح‌های جدیدی هستیم تا با کمترین سرمایه بیشترین میزان اشتغال را تولید کنیم.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان قم اضافه کرد: جانشین کردن صنایع کم هزینه و با تکنولوژی‌های جدید یکی از سیاست‌هایی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت به دنبال آن است.

وی ابراز داشت: هسته مطالعات سازمان صنعت، معدن و تجارت که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و بخشی از مدیران دستگاه‌ها در آن عضو هستند، در راستای گره‌گشایی از مسائل اقتصادی استان تلاش می‌کند.

عالی‌پور با اشاره به رشد 30 درصدی صادرات در سال جاری نسبت به سال قبل اذعان داشت: امسال در حوزه تجارت خارجی دستاوردهای بسیار با ارزشی مانند شرکت پررنگ در نمایشگاه مالزی داشتیم.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول