اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و تجارت مازندران خبر داد

رشد 50 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 50 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران در پنج ماهه نخست سال 91 خبر داد.

رشد 50 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران

مهدی گلچوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی در پنج ماهه اول سال گذشته رقم 40 میلیون دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در چهار ماهه 91 حدود 20 میلیون دلار یعنی 50 درصد افزایش داشته و به رقم حدود 60 میلیون دلار رسید.

وی تصریح کرد: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده‌های لبنی در پنج ماهه نخست سال 91 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 53 درصد رشد داشته به طوری که از رقم 28 هزار تن به 43 هزار تن افزایش یافت.

گلچوب گفت: محصولات و فرآورده‌های لبنی استان به کشورهای عراق، کویت و عربستان که مهم‌ترین بازارهای هدف استان در این بخش است و نیز به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ظرفیت استان در تولید و صادرات فرآورده‌های لبنی را بسیار بالا عنوان و اذعان داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و حل مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی صادراتی فرآورده‌های لبنی، تامین مواد اولیه این واحدها و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش روند رو به رشد صادرات این بخش را حفظ و توسعه دهیم.

انتهای‌ پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول