اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

شرکت‌های تعاونی نیازمند حمایت جدی دولت هستند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: شرکت‌های تعاونی نیازمند حمایت جدی دولت و دریافت به موقع تسهیلات مورد نیاز خود هستند.

شرکت‌های تعاونی نیازمند حمایت جدی دولت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده ظهر امروز در همایش تعاونی‌های مسکن کارگران تبریز که به منظور تبادل افکار، هدف‌گذاری ایده‌ها و برنامه‌های تدوین شده و بررسی برنامه‌های جاری و آتی اتحادیه تعاونی‌های مسکن استان صورت گرفت، اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌ها و جلسات هم‌اندیشی برای آینده‌ کاری فعالیت‌های اتحادیه تعاونی‌های مسکن و رفع موانع و مشکلات مسکن کارگران مهم است.

مشاور امور کار و کارگری شورای اسلامی استان با اشاره به اینکه هفته تعاون تجلیلی از صبر، تلاش، گذشت و ایثار کارگزاران بخش تعاون است، گفت: هفته تعاون هفته قدردانی از تعاونگرانی است که در این برهه دشوار بار سنگین ایجاد امکانات اشتغال، رفع نیازمندی‌های ضروری و راه‌اندازی امکانات رفاهی و اساسی قشر عظیمی از مردم را به دوش کشیده و همه ساله کارنامه درخشانی را در زمینه فعالیت‌های تعاونی ارائه می‌کنند.

صادق‌زاده با تاکید بر اینکه یک دست صدا ندارد، افزود: بخش تعاون نیازمند فعالیت‌های دسته‌جمعی و گروهی بوده و ورود به کارهای دسته‌جمعی نیازمند همتی عظیم و تلاشی متعالی است که این روحیه باید در همه اعضا وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: همه اعضای تعاونی‌ها زنجیر‌وار به هم متصل هستند از این رو کوچک‌ترین بی‌مسئولیتی و سهل‌انگاری در یکی از اعضا می‌تواند به کل مجموعه سرایت کرده و تعاونی‌ها را با مشکل روبه‌رو کند.

صادق‌زاده ادامه داد: شرکت‌های تعاونی عضو اتحادیه باید از هیچ‌گونه همکاری با اتحادیه خود اعم از مادی، معنوی و اجتماعی دریغ نداشته و خود را موظف به رعایت تصمیمات اتحادیه بدانند تا اتحادیه‌ای موفق داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی نیازمند حمایت جدی دولت و دریافت به موقع تسهیلات مورد نیاز خود هستند، گفت: شرکت‌های تعاونی منبع دیگری به غیر از حمایت‌های دولتی در اختیار ندارند مگر اینکه اعضا بخواهند با روی هم گذاشتن پس‌اندازهای ناچیزشان صاحب مسکن شوند که در این مورد هم با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه کادر اجرایی اداره تعاون در استان با توجه به گستردگی فعالیت‌های تعاونی‌ها محدود است و نظارت آن‌طور که باید صورت نمی‌گیرد، گفت: انتظار داریم وقتی یک شرکت تعاونی با مشکلی مواجه می‌شود اداره کل تعاون وارد صحنه شده و گره‌ای را از مشکلات باز کند.

صادق‌زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به زلزله اخیر و خسارات وارده به روستاهای استان به دلیل سنتی بودن ساختمان‌ها گفت: نباید صرف داشتن یک سرپناه و مسکن فقط ساخت ساختمان‌ها مدنظر قرار گیرد بلکه باید ساختمان‌ با روش‌های جدید، کارشناسی شده و استاندارد با بنیه محکم در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله ساخته شود و اینگونه ساختمان‌ها جایگزین ساختمان‌های سنتی و سست شود.

مشاور امور کار و کارگری شورای اسلامی استان در ادامه به فعالیت‌های اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگران کشور به عنوان اتحادیه اسکان اشاره کرد و افزود: شناسایی، تملک، آماده‌سازی و خرید واحدهای مسکونی براساس نیاز اعضای واجد شرایط از طریق سازمان‌های ذی‌صلاح، تهیه نقشه و اجرای پروژه‌های مسکونی براساس قوانین و ضوابط جاری کشور از اهداف این اتحادیه است.

وی اظهار کرد: ایجاد خانه و آپارتمان‌های مسکونی ارزان‌قیمت و واگذاری و فروش آنها به اعضای واجد شرایط، راه‌اندازی تاسیسات عمومی مورد استفاده مشترک اعضا و حفظ و نگهداری آنها و تهیه و توزیع مصالح ساختمانی از داخل و خارج کشور از دیگر اهداف اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مسکن کارگران ایران است.

این مسئول تصریح کرد: احداث کارخانجات تولید مصالح ساختمانی در زمینه خودکفایی در سراسر کشور، آموزش و تحقیقات در کنار راه‌اندازی کارخانجات و تحصیل اعتبار از بانک‌ها براساس آیین‌نامه‌های اجرایی بانک‌ها و موسسات دولتی از جمله اهداف این تعاونی‌ها است. 

وی گفت: آماده هرگونه همکاری با مدیران تعاونی‌های مسکن در زمینه پیشبرد و اهداف عالیه بخش تعاون هستیم.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول