اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیروان:

پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون شهدای 17 شهریور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیروان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مرهون شهدای 17شهریور و شهدایی که در مقابل رژیم طاغوت ایستادند دانست.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون شهدای 17 شهریور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان حجت الاسلام حسین کوثری در آیین نماز جمعه شهرستان گفت:17 شهریور نشان داد که امت اسلامی ایران تا رسیدن به اهداف بزرگ خود همانند سدی آهنین ایستاده‌اند.

امام جمعه شیروان تصریح کرد: این مردم شریف، انقلابی و ولایی نه تنها از تشدید تحریم‏های اقتصادی و فشارهای سیاسی، بلکه از شهادت نیز هراسی به دل راه نمی‏دهند.

وی گفت: یکی از مهم‏ترین درس‏های برگرفته از مکتب 17 شهریور آن است که پس از این سال‏ها نه تنها سستی در اراده آهنین مردم ایران به وجود نیامده بلکه مقاومت آن‌ها پس از هر واقعه و حادثه دلخراشی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: خون شهدای 17 شهریور درخت انقلاب را آبیاری کرد و موجب تسریع در حرکت مردم به سوی تشکیل نظام اسلامی شد.

خطیب جمعه شیروان گفت: 17شهریور در واقع نقطه عطف مقاومت ملت ایران در برابر سلطه‌جویان بود و آن‌ها در راهی که انتخاب کرده بودند هرگز کوتاه نیامدند و شهدای زیادی نیز در این روز توسط رژیم طاغوت به خاک و خون کشیده شدند.

وی اظهار کرد: مبارزه و ایستادگی مردم در برابر رژیم پهلوی در 17 شهریور و مقاومت در برابر فشارهای این رژیم، سر انجام در 22 بهمن ثمر داد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: زنده نگاه داشتن این ایام و خاطرات آن دوران، بیمه‌کننده انقلاب و ضامن حیات و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شیروان همچنین سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: آن حضرت نقش به سزایی را در پیشبرد دین مبین اسلام داشته از این رو باید مراسم‌های سالروز شهادت آن امام همام به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول