اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی:

بهبود وضعیت مالی تعاونی‌ها نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: باید تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت مالی تعاونی‌ها با ارائه تسهیلات لازم به کار گیریم.

بهبود وضعیت مالی تعاونی‌ها نیازمند حمایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامحسین جهانی عصر امروز در جمع کارآفرینان و تعاونگران استان، اظهار کرد: بخش تعاون از ارکان مهم اقتصادی در سطح کشور است.

وی افزود: سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد یک سهم بسیار بالایی است که همت و تلاش مسئولان در بخش تعاون را می‌طلبد و نیل به این هدف باید در دستور کار باشد.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی تصریح کرد: با تحریم‌هایی که در حال حاضر بر ایران حاکم است بخش تعاون می‌تواند حامی بسیار خوبی در کنار دولت باشد.

جهانی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا بخش تعاون در سطح استان سرآمد باشد، ادامه داد: در حال حاضر بخش تعاون در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار است که باید تعاونی‌ها از این فرصت نهایت استفاده را بکنند.

وی افزود: در حوزه مسکن در تعاونی‌ها شائبه‌هایی به وجود آمد که اصل کار که جهاد عمرانی بزرگ بود را با مشکل مواجه کرد.

 

*با تشکیل شورای حل اختلاف امکان رسیدگی تخصصی به دعاوی بخش تعاون فراهم شد

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی ضمن تشریح عملکرد شورای حل اختلاف اتاق تعاون استان در پنج ماه نخست سال جاری اظهار کرد: با تشکیل این شورا امکان رسیدگی تخصصی به دعاوی بخش تعاون فراهم شده است.

جهانی یادآور شد: با رایزنی‌هایی که انجام شد 80 درصد پرونده‌ها به صورت کدخدامنشی به صلح و سازش ختم و 20 درصد مابقی منجر به صدور رای می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت تعداد 70 پرونده به این شورا ارجاع شده که 90 درصد آن مربوط به بخش مسکن بوده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی تصریح کرد: مطالعات انجام شده نشان داده است که تعاونی‌ها به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر در طول دو قرن گذشته حضور چشمگیر خود را در تمام صحنه‌ها حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول