اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون و امور اجتماعی خلیل‌آباد:

گسترش تعاونی‌ها از تجمع ثروت جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعاون، کار و امور اجتماعی خلیل‌آباد گفت: تعاونی‌ها با شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی و گسترش مالکیت در سطح عموم سبب تامین عدالت اجتماعی و جلوگیری از تمرکز ثروت در دست افراد می‌شود.

گسترش تعاونی‌ها از تجمع ثروت جلوگیری می‌کند

حسین نوری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد، اظهار کرد: بخش تعاون دارای ظرفیت‌های بالایی است و از این یک بخش مستقل به نام اقتصاد تعاونی نام گرفته است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برپایی نمایشگاه می‌تواند تاثیر زیادی را در معرفی فعالیت‌های بخش تعاون به جامعه داشته باشد و در این راستا شهرستان آمادگی دارد نسبت به برپایی نمایشگاه استانی و یا منطقه‌ای از توانمندی‌های بخش تعاون اقدام کند.

نوری، اقتصاد تعاون را یک اقتصاد سالم که براساس دیدگاه‌های اسلامی بنیان شده است نام برد و اظهار داشت: از آنجا که کار تعاون، یک کار گروهی و جمعی است و اعضا و بازرسان به کار هیئت مدیره ناظر هستند اقدامات به‌ طور شفاف انجام می‌شود و همه اعضا چون دارای حق رای هستند تلاش مضاعف در پیشرفت تعاونی‌ها دارند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد در بیان فعالیت‌های این اداره در شهرستان خلیل‌آباد گفت: یکی از اقدامات از بدو آغاز به‌ کار این اداره در خلیل‌آباد تغییر نگرش در رابطه با، پی‌گیری امور مراجعان در بحث تعاون، کار و امور رفاهی است.

وی افزود: از 170 شرکت تعاونی تشکیل شده تا سال 90، بیش از نیمی از این تعاونی‌ها ارتباط چندانی با اداره نداشتند علاوه بر این اکثر تعاونی‌های تشکیل شده با هدف گرفتن تسهیلات، ایجاد شده بودند و چون موفق به دریافت تسهیلات نشده بودند سال‌ها نیمه فعال و حتی غیر فعال و بدون ارتباط با اداره بودند.

سرپرست اداره تعاون، کار و امور اجتماعی خلیل‌آباد ادامه داد: در حال حاضر بیش از 130 شرکت تعاونی فعال در کنار 22 شرکت تعاونی ایجاد در خلیل‌آباد ایجاد شده است.

وی برگزاری مجامع و به روز رسانی مدارک و فعالیت کاری آنان را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد.

نوری گرفتن تسهیلات را که از منابع ذکر شده در قانون و از طریق شیوه‌های مختلفی که از جانب دولت و وزارت کار و تعاون اعلام می‌شود را با اولویت شرکت‌های تعاونی برای توسعه این بخش دانست.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد در رابطه برنامه‌های هفته تعاون اظهار داشت: تشکیل ستادی از مدیران تعاونی‌ها، امسال برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شد که از جمله آن می‌توان به دیدار تعاونگران شهرستان با امام جمعه موقت شهرستان، فرماندار، بازدید از شرکت‌های تعاونی، گردهمایی تعاون‌گران و افتتاح طرح‌های تعاونی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

وی گفت: همایش تقدیر از تعاونی‌های فعال شهرستان خلیل‌آباد امروز و در شاخه‌های مختلف تعاونی با حضور مسئولان شهرستان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد، شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی، ایجاد و تامین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل، قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادرند کار کنند ولی وسایل کار ندارند و پیش‌گیری از تمرکز ثروت در دست افراد و نیز جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن را از جمله اهداف تعاون ذکر کرد.

نوری ادامه داد: ایجاد اشتغال، رشد و ارتقای اقتصادی از طریق فعالیت در تعاونی مسیری است که با همکاری احاد مردم محقق می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول