اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر:

صنعت تولید شیر در نرماشیر رونق یافته است

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: صنعت تولید شیر با وجود زنجیره کامل دامداری‌ها، مراکز جمع‌آوری شیر، کارخانه تولید مواد لبنی و مراکز عرضه در شهرستان نرماشیر رونق یافته است.

صنعت تولید شیر در نرماشیر رونق یافته است

عباس سرحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: رونق صنعت دامداری منوط به وجود صنایع جانبی است که در بحث تولید شیر، وجود مراکز جمع‌آوری شیر و کارخانه تولید مواد لبنی در کنار دامداری‌ها در شهرستان نرماشیر این امر مهم را محقق کرده است.

وی افزود: پنج ایستگاه جمع‌آوری شیر، شیر تولیدی حدود یک‌ هزار واحد دامداری روستایی را جمع‌آوری و به کارخانه تولید مواد لبنی تحویل می‌دهند.

سرحدی بیان داشت: از آنجا که در تولید و عرضه شیر کیفیت و بهداشت شیر دو مؤلفه اصلی و اثرگذار هستند و اثر مستقیم بر مصرف آن دارند، کامل بودن زنجیره، کمک به سزایی به ارتقای کیفیت و بهداشت و سلامت شیر تولیدی می‌کند.

وی ابراز داشت: با توجه به حجم بالای شیر تولیدی در شهرستان نرماشیر و بازدهی نسبتاً مناسب سرمایه‌گذاری‌های خوب توسط بخش خصوصی در این زمینه انجام شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر عنوان کرد: شبکه دامپزشکی سعی دارد با کنترل بیماری‌ها، ترویج اصول بهداشتی، نظارت مستمر بر مراحل تولید و عرضه این فرآورده باارزش میزان تولید آن را در شهرستان افزایش دهد.

وی ابراز داشت: از آن جا که بسیاری از بیماری‌های دامی اثر مستقیمی بر میزان تولید شیر در دام دارند کنترل و ریشه‌کنی این بیماری‌ها در راستای افزایش تولید شیر یک ضرورت است که شبکه دامپزشکی با پایش جمعیت دامی از نظر شیوع بیماری‌ها، واکسیناسیون و انجام تست‌های مختلف این امر مهم را محقق می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به فسادپذیری سریع شیر کوتاه کردن فاصله زمان تولید و جمع‌آوری و ارسال به کارخانه می‌تواند نقش مؤثری در بحث بهداشت شیر داشته باشد که وجود مراکز عرضه و کارخانه در شهرستان نرماشیر تا حد ممکن این زمان را کوتاه کرده است.

سرحدی با بیان اینکه شیر تولیدی در شهرستان نرماشیر از واحدهای روستایی کوچک استحصال می‌شود، تأکید کرد: ساماندهی این واحدها و بهسازی آنها نقش انکارناپذیری در بحث بهداشت شیر دارند و از طرفی دیگر دامداران می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی، شیری با کیفیت را تولید و به بازار عرضه کنند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول