اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لردگان:

اقتصاد تعاونی بستر رشد اقتصادی کشور است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان لردگان گفت: اقتصاد تعاونی بستر رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

اقتصاد تعاونی بستر رشد اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی زاهدی بعد از ظهر امروز در همایش هفته تعاون این شهرستان اظهار داشت: 13 تا 19 شهریور ماه در تقویم رسمی کشور با عنوان هفته تعاون نامگذاری شده و ما هرساله این هفته را با اجرای برنامه‌های ویژه گرامی می‌داریم.

وی افزود: امسال هفته تعاون از اهمیت دوچندانی برخوردار شده چراکه در راستای نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نقش اساسی و مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.

زاهدی از فعالیت بیش از 500 تعاونی در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: این تعداد تعاونی در زمینه‌های تولیدی، مصرفی، کشاورزی، مسکن، فرش، صنایع دستی و دامداری فعال هستند.

فرماندار شهرستان لردگان تصریح کرد: بر همین اساس هفته تعاون فرصت مناسبی است تا به فعالیت‌های مختلف و گسترده این تعاونی‌ها بیش از پیش توجه شود.

زاهدی توسعه فعالیت‌های تعاونی را راهکار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حضور و همراهی مردم در عرصه‌های اقتصادی است و عرصه تعاون این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا با مشارکت خود در فعالیت‌های تعاونی گام مهمی در تحقق منویات مقام معظم رهبری بردارند.

وی با بیان اینکه توسعه بخش تعاون منجر به تقسیم عادلانه ثروت در جامعه می‌شود، بیان کرد: توسعه فعالیت‌های تعاونی می‌تواند از یک‌سو از دخالت دولت در امور اقتصادی کشور جلوگیری کند و از سوی دیگر جلوی نظام سرمایه‌داری را بگیرد و به این ترتیب در تقسیم عادلانه ثروت در جامعه نقش مهمی ایفا کند.

زاهدی، اقتصاد تعاونی را بهترین نوع نظام اقتصادی در دنیا دانست و اظهار داشت: در حالی که اقتصاد کمونیستی جایگاه خود را در بین کشورها از دست داده و نظام سرمایه‌داری نیز رو به افول است، اقتصاد تعاونی می‌تواند به عنوان شیوه مردمی در راستای رشد اقتصادی کشورها نقش مهمی ایفا کند.

فرماندار شهرستان لردگان از اختصاص افزون بر 80 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به شهرستان لردگان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار و توسعه تعاونی‌های شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

زاهدی افزود: با جذب این اعتبارات امید می‌رود شاهد توسعه اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری در این شهرستان باشیم.

وی در ادامه به تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تشکیل این کارگروه در استان‌های کشور از اقدامات ماندگار دولت است که می‌تواند در حل مشکلات کشاورزی و توسعه این بخش راهگشا باشد.

زاهدی ادامه داد: تخصیص تسهیلات به متقاضیان و اتخاذ سیاست‌گذاری در زمینه تخصیص آب از جمله وظایف این کارگروه است که در استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران انجام می‌گیرد.

فرماندار شهرستان لردگان با بیان اینکه همه زیرساخت‌های لازم برای توسعه بخش تعاونی در این شهرستان فراهم است، تصریح کرد: این شهرستان از توانمندی‌های بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار است که این امر می‎طلبد مردم با حضوری فعال از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره بگیرند.

زاهدی از آمادگی فرمانداری این شهرستان برای حمایت از طرح‌های تعاونی خبر داد و گفت: تلاش بر این است تا جایی که می‌توان از فعالیت‌های تعاونی حمایت به عمل آورد و بستر مناسبی را برای تقویت این تشکلات و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان فراهم کرد.

وی بر ضرورت خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد و افزود: همه افتخارات و موفقیت‌هایی که ایران اسلامی در داخل و در عرصه بین‌المللی به دست می‎آورد مرهون همراهی و همدلی مردم با دولت است که باید قدر آن را دانست و تا می‌توان در راه خدمت‌رسانی به آنها اقدام کرد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول