اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

شناخت صحیح سیره اهل‌بیت (ع) راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: معرفت‌شناسی نسبت به ائمه اطهار و شناخت صحیح از سیره اهل‌بیت (ع) در مقابله با تهدیدات و جنگ نرم دشمنان نظام بسیار تاثیرگذار است.

شناخت صحیح سیره اهل‌بیت (ع) راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت کشور و ستاد اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه مشهد مقدس در سطح ملی و فراملی، اظهار داشت: وجود پربرکت حضرت ثامن‌الحجج (ع) در مشهد مقدس نعمت بزرگی است.

وی افزود: همان‌طور که برای سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به گونه‌ای در سطح کشور عزاداری برپا می‌کنیم که هر کسی وارد کشور شود، متوجه در سوگ بودن و عزاداری ما می‌شود، باید در دهه کرامت نیز به گونه‌ای جشن‌ها را برگزار کنیم که همه متوجه عظمت و ابهت آن شوند.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشتیم اما در عین حال باید رشد کیفی را بسیار قابل توجه قرار دهیم به گونه‌ای که بتوانیم از طریق همین دهه تاثیرات فراوانی در کشور در عرصه‌های مختلف بگذاریم.

وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که باید همواره در تمام برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد شناخت سیره و معرفت‌شناسی خاندان عصمت و طهارت و ائمه اطهار (ع) است.

وی افزود: امروز به برکت وجود امام هشتم بیش از 50 درصد ظرفیت ریلی کشور به مشهد می‌رسد هم‌چنین بیش از 51.5 درصد هتل‌های کشور نیز در پایتخت معنوی ایران اسلامی وجود دارد، از طرفی امروز از مشهد مقدس به بسیاری از مکان‌های داخل و خارج از کشور پرواز داریم و بیش از 50 درصد از همایش‌های کشور هم امروز به مشهد منتقل شده است.

صلاحی ادامه داد: بنابراین باید معرفت‌شناسی نسبت به خاندان عصمت و طهارت در دستور کار قرار گیرد، هم‌چنین باید برنامه‌های مختلف و متنوعی در این دهه برگزار شود تا بتواند اثربخشی بالایی در سطح مردم داشته باشد و معرفت نسبت به امام رضا (ع) نیز کسب شود. 

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات این معرفت شناسی در عرصه مقابله با تهدیدات غرب و جنگ نرم دشمنان نظام اظهار داشت: امروز به واقع یکی از راه‌های مقابله با تهدیدات فرهنگی و جنگ‌ نرم دشمنان نزدیک کردن مردم به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) است.

مقام عالی دولت در استان یادآور شد: اگر جوانان با امام رضا (ع) به درستی بتوانند ارتباط برقرار کنند قطعاً دیگر هیچ تهدید و جنگ نرمی در آنها اثر نخواهد گذاشت چرا که بدین صورت آن جوانان سربازانی موثر در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان تلقی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید از این ظرفیت عظیم در عرصه مقابله با تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان به خوبی استفاده کنیم.

صلاحی در ادامه با اشاره تحریم‌ها و فشارهای غرب به ایران گفت: اگر امروز می‌بینید که آنها فشار به ما وارد کرده و ما را تحریم می‌کنند قطعاً بدانید که به دلیل انرژی هسته‌ای نیست بلکه به سبب دینداری ما است و نیز بیداری اسلامی است که شکل دادیم و امروز به خاطر این‌گونه برنامه‌ها و اهداف ما را زیر فشار قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: باید امروز با واکسینه کردن جوانان خود با معرفت اهل‌بیت (ع) بتوانیم موثر واقع شویم چرا که سربازی نظام جمهوری اسلامی گره خورده با معرفت اهل‌بیت (ع) و از آن حاصل می‌شود.

استانداری خراسان‌رضوی در  بخش پایانی سخنانش در پاسخ به درخواست ارباب‌سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای دیدار دست‌اندرکاران جشن‌‌های دهه کرامت و ستاد جشنواره امام رضا (ع) با مقام معظم رهبری گفت: این موضوع نیازمند زمان است، اما در عین حال بنده، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله واعظ‌طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی پی‌گیر این دیدار حتی در مشهد مقدس خواهیم بود تا بتوانیم از بیانات ارزشمند و راهگشای ایشان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول