اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابل خبر داد

دو سوم جمعیت بابل عضو شرکت‌های تعاونی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابل گفت: دو سوم جمعیت بابل عضو شرکت‌های تعاونی هستند.

دو سوم جمعیت بابل عضو شرکت‌های تعاونی هستند

سید علی‌اصغر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بابل اظهار داشت: تعاون در نظام اقتصادی یعنی تجمیع توانمندی‌ها وسرمایه‌های کوچک که اثری بزرگ و ظرفیت وسیع ایجاد می‌کند.

این مسئول گفت: به تعبیر شهید بهشتی در بخش تعاون انسان‌ها ارزشمند هستند نه پول و سرمایه و در حقیقت سرمایه وسیله و انسان ملاک ارزش است.

حسینی تصریح کرد: پس از انقلاب تحول عظیمی در بخش تعاون در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد شد.

وی افزود: اجرای اصل 44 قانون اساسی از طریق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و در پی آن اجرای طرح واگذاری سهام عدالت از طریق شرکت‌های تعاونی و تنظیم برنامه راهبردی تعاون بر اساس سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی در افق 1404 از جمله این تحولات است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابل بیکاری را یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه کنونی دانست و بیان داشت: بیکاری مادر آسیب‌های اجتماعی بوده که سبب جرم و جنایت و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

حسینی تصریح کرد: ایجاد و تاسیس شرکت‌های تعاونی اشتغالزا در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات با مشارکت جوانان جویای کار از اقدامات مهم در ایجاد اشتغال و حل بحران بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه 350 تشکل تعاونی در گرایش‌های 17 گانه کشاورزی در بابل ایجاد شد، بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان بابل یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان محسوب می‌شود توسعه کشاورزی با تشکیل شرکت تعاونی در گرایش‌های 17 گانه کشاورزی و شیلات و همچنین ایجاد اشتغال مولد با توجه به سیاست‌های دولت در برنامه پنجم توسعه اقتصادی از اهداف بخش تعاون است.

حسینی از ثبت 350 شرکت تعاونی صنعتی متعارف در بابل خبر داد و گفت: در بخش توسعه صنعت نیز تشکیل تعاونی‌های صنعتی  در گرایش‌های مختلف صنایع فلزی و غیر فلزی، شیمیایی،  سلولزی، غذایی، دارویی، بهداشتی، نساجی و پوشاک از جمله تعاونی‌های مولد و اشتغالزا است.

این مسئول تصریح کرد: در بخش حمل و نقل نیز با تشکیل بیش از 47 شرکت تعاونی حمل بار و مسافر با اختصاص سهم بسیار بالایی در جابه‌جایی کالا و مسافر زمینه اشتغال بالغ بر 2 هزار و 300 نفر را فراهم کرده است.

حسینی بیان داشت: در بخش خدمات بیش از 345 شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف خدماتی در سطح شهرستان ایجاد شد که سبب ایجاد اشتغال در حوزه خدمات شده است.

وی به اهمیت گسترش و توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان بابل شهر دانشگاهی و علمی محسوب می‌شود تاسیس شرکت‌های تعاونی دانش بنیان با مشارکت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از اولویت‌های توسعه بخش تعاون محسوب می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابل اضافه کرد: درراستای توسعه و گسترش مشارکت بانوان در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال بانوان تشکیل شرکت تعاونی وی‍ژه بانوان شکل گرفت.

وی یادآور شد: ایجاد شرکت‌های تعاونی بانوان نقطه عطفی بر مشارکت تنگاتنگ زنان در جامعه اسلامی ایران در مسائل اقتصادی است و بخش تعاون در این مورد برنامه‌ها و حمایت‌های اعتباری ویژه‌ای در نظر دارد.

حسینی اذعان داشت: در راستای تحقق عدالت اقتصادی، ایجاد تعاونی‌های فراگیر با افزایش سطح پوشش تعاونی‌ها در سه دهک پائینی درآمدی جامعه و ایجاد تعاونی فراگیر توسعه و عمران شهرستان با عضویت عموم شهروندان از دیگر اولویت‌های توسعه بخش تعاون است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابل گسترش خدمات مشاوره‌ای در سطح تعاونی‌ها، آموزش عمومی و مستمر اعضا، مدیران و مجریان بخش تعاون، جلب همکاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای توسعه بخش تعاون، شناسایی و معرفی الگوها و تجارب تعاونی‌های موفق، آموزش نحوه تاسیس و بهبود اداره امور تعاونی‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره دانست.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول