اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته تعاون

34 طرح تعاونی در خوزستان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: 34 طرح تعاونی به مناسبت هفته گرامیداشت تعاون در خوزستان به بهره‌برداری رسید.

34 طرح تعاونی در خوزستان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، برای اجرای این تعداد طرح تعاونی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات 580 میلیارد ریال هزینه شده و یک مرکز خدمات درمانی در اهواز از جمله این طرح‌هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های جدید تعاونی و تجلیل از تعاونی‌های برتر گفت: 11 هزار و 303 تعاونی در استان به ثبت رسیده و تعداد تعاونی‌ها در هفت سال گذشته (آغاز دولت نهم) دو و نیم برابر شده است.

سیدخلف موسوی با بیان اینکه 34 تعاونی مرزنشینان در استان به منظور برآورده کردن احتیاجات مناطق مرزی فعال هستند، افزود: بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

به گفته وی، تعاونی‌های مرزنشینان خوزستان در سال گذشته 142 میلیون صادرات داشته‌اند.

عضو شورای مسکن استان همچنین با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها در بخش مسکن، این تعاونی‌ها را مجریان اصلی طرح مسکن مهر دانست و گفت: 49 هزار واحد مسکن مهر خوزستان با مشارکت این تعاونی‌ها ساخته شده که تاکنون 9 هزار واحد مسکونی از این تعداد تحویل مالکان شده است.

موسوی با بیان اینکه تا شهریور ماه 10 هزار واحد مسکن مهر تکمیل می‌شود، اظهار امیدواری کرد: تمام واحدهای مسکونی این طرح تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، آورده اعضای تعاونی در سال‌های گذشته از 80 میلیارد تومان بیشتر نبوده که هم اکنون به 300 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از تشکیل کمیته ویژه برای کنترل قیمت مسکن در استان خبر داد و افزود: این کمیته که شهرداری و مسکن از اعضای آن هستند قرار است نرخ مسکن را در مرکز استان تعدیل کنند.

آیین گرامیداشت هفته تعاون و جشنواره تجلیل از تعاونی‌های فعال امروز در حالی برگزار شد که از 13 تا 19 شهریور به نام هفته تعاون نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول