اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برگزاری کنگره شهدای روحانی

بنای یادمان شهدای روحانی استان اردبیل پرده‌برداری شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و برگزاری کنگره عظیم شهدای روحانی استان اردبیل از بنای یادمان این شهدا در جنب مصلای اردبیل پرده‌برداری شد.

بنای یادمان شهدای روحانی استان اردبیل پرده‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این مراسم که صبح امروز  با حضور دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از علما، روحانیون و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در محل یادمان برگزار شد، دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی استان اردبیل یاد و خاطره 38 شهید روحانی و طلبه این استان را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر اظهار داشت: شایسته است از هدایت‌ها و رهنمود‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در طراحی المان و یادمان شهدای روحانی قدردانی کنیم.

وی از استاندار سابق اردبیل سید حسین صابری که در برگزاری کنگره شهدای روحانی و احداث این یادمان کمک مادی، معنوی و فکری صادقانه و دلسوزانه داشتند قدردانی کرده و از شهردار اردبیل، پیمانکار پروژه و مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل به دلیل احداث این یادمان تشکر کرد.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: قرار بود این یادمان همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی شود اما از پیمانکار خواستیم به سرعت این یادمان را تکمیل کند که در این کار همت کردند به طوری که یادمان شهدای روحانی استان برگرفته از عناصر معماری اسلامی و الگوی دینی و بومی این استان است.

کاملی‌فر گفت: در این یادمان که به شکل گنبد بنا شده است هشت پایه به یاد هشت سال جنگ تحمیلی احداث شده و در کنار گنبد محراب تعبیه شده است که در سر‌در ورودی کنار گنبد احداث شده که نشان علم، تهذیب و عالم بودن شهدای روحانی است.

* 150 میلیون تومان هزینه یادمان شهدای روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل نیز در این مراسم بیان داشت: بر اساس تکلیفی که سال گذشته بر عهده ما گذاشته شد ما یادمان شهدای روحانی را در کنار تابلوهای منقش و کاشی‌کاری تمثال شهدای روحانی آماده کرده و در نقاط مختلف شهر و حتی شهرهای دیگر استان نصب کردیم.

صدیف بدری هزینه کل تابلوها و یادمان و محوطه‌سازی را 150 میلیون تومان اعلام کرد و  افزود: 100 میلیون تومان از این اعتبار از محل اعتبارات دولتی تامین شده و 50 میلیون تومان نیز از منابع داخلی شهرداری برای این پروژه هزینه شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی یادآور شد: ما امروز هر چه داریم مدیون شهدای گرانقدر انقلاب به ویژه شهدای روحانی هستیم که با معنویت خاص این ملت را رهنمون کرده و در مسیر واقعی هدایت کردند.

بعد از پایان این مراسم از یادمان شهدا پرده‌برداری شده و سپس حاضران برای برگزاری مراسم کنگره شهدای روحانی راهی محل مراسم شدند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول