اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور:

کنگره شهدای روحانی در 24 استان کشور برگزار شده است

خبرگزاری فارس: دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: تاکنون در 24 استان کشور کنگره شهدای روحانی برگزار شده و به تدریج در سایر استان‌ها نیز این کنگره برگزار خواهد شد.

کنگره شهدای روحانی در 24 استان کشور برگزار شده است

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: چند سالی است که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید به طور جدی برگزاری یادواره‌های شهدا مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه در بین اقشار مختلف جامعه یادواره شهدای روحانی از سر‌آمدی برخوردار است، تصریح کرد: امروز در استان اردبیل شاهد برگزاری اولین کنگره شهدای روحانی هستیم که از 38 شهید روحانی این استان تجلیل می‌شود.

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به اینکه بیش از چهار سال است کار تحقیق و بررسی پیرامون برگزاری این کنگره عظیم صورت گرفته است، در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: در این کنگره شاهد تدوین کتاب از خاطرات و آثار شهدای روحانی هستیم و در کنار آن رونمایی از یادمان این شهدا حرکتی ماندگار برای استان اردبیل محسوب می‌شود.

ذوالنور از روحانیت به عنوان سربازان پیشرو و مدافع انقلاب اسلامی و ارزش‌های متعالی یاد کرد و گفت:‌ در عرصه دفاع مقدس که تمام دنیا پشت سر دشمن بود در یک جنگ نابرابر، ناهمتراز و نامتقارن ما تنها با تکیه بر عنصر معنویت، بصیرت مردمی و ولایت‌پذیری توانستیم بر دشمنان غلبه کنیم.

وی تاکید کرد: روحانیت در عمق‌بخشی به مسائل معنوی در عرصه تبلیغ و تبیین دین اسلام نقشی بی‌نظیر داشتند به طوری که دوشادوش سایر اقشار سعی کرده‌اند عظمت این ملت را به نمایش بگذارند.

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور در پایان سخنان خود با بیان اینکه تاکنون آثار 4 هزار و 500 شهید روحانی شناسایی، احصا و جمع‌آوری شده است، به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت:‌ تقدیم این تعداد شهید که در نوع خود بی‌نظیر است نشانه حضور جدی روحانیت در سنگر دفاع از اسلام و انقلاب است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول