اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری

کنگره شهدای روحانی استان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری امام صادق (ع) اولین کنگره شهدای روحانی استان اردبیل در حسینیه ثار‌الله سپاه اردبیل برگزار شد.

کنگره شهدای روحانی استان اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که ظهر امروز برگزار شد و میهمانانی از استان‌های دیگر، مسئولان، مدیران، خانواده‌های شهدا و آحاد مردم حضور داشتند، دبیر کنگره شهدای روحانی استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: بعد از سال‌ها تلاش و پیگیری و مجاهدت تمام مسئولان استانی و کشوری موفق به برگزاری این کنگره عظیم شدیم که جا دارد از استاندار سابق اردبیل که صادقانه و مخلصانه ما را در برگزاری این کنگره تشویق کردند قدردانی کنیم.

حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر از امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل که در دوران مسئولیت شهرداری خود یاریگر این مجموعه‌ بودند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، میراث فرهنگی و صنایع دستی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی، حوزه علمیه و تمام دست‌اندرکاران این برنامه عظیم قدردانی کرد.

وی به اهم اقدامات انجام شده برای برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: طراحی، چاپ و نصب تصاویر شهدا به شکل کاشی‌کاری شده در مساحت 6 متری در جای جای استان اردبیل فضای تبلیغی و آشنایی خوبی را ایجاد کرده است.

دبیر کنگره شهدای روحانی استان اردبیل به طراحی و احداث یادمان 38 شهید روحانی استان در جنب مصلی اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: کتاب علمداران عشق ویژه شهدای روحانی در 520 صفحه و تیراژ 5 هزار نسخه چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

کاملی‌فر افزود: در کنار این کتاب اقدام به طراحی و راه‌اندازی سایت علمداران عشق ویژه معرفی شهدای روحانی استان کردیم تا در فضای مجازی نیز بتوانیم در معرفی شهدای روحانی استان موفق عمل کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل از تهیه و تولید فیلم مستند 200 دقیقه‌ای شهدای روحانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این فیلم به همراه نرم‌افزار ویژه علمداران عشق دیشب در برنامه شبی با شهدای روحانی پرده‌برداری شد.

این مسئول به طراحی، تهیه و چاپ پوستر‌های نمایشگاهی 38 شهید روحانی استان برای استفاده در موزه‌ها و همچنین نصب در موزه مفاخر دینی استان اشاره کرد و بیان داشت: تمبر یادبود شهدای روحانی نیز چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

دبیر کنگره شهدای روحانی استان اردبیل گفت: با این اقدامات و حرکت‌های فرهنگی تلاش شد تا فرهنگ ایثار و شهادت تبلیغ و ترویج شود تا بهترین مسیر برای مقابله با جنگ نرم دشمن و شکستن عملیات روانی آنها صورت گیرد.

کتاب علمداران عشق رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم با حضور دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور، نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله سید حاتمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار اردبیل از کتاب علمداران عشق رونمایی شد.

این کتاب نوشته سید محمود مهدوی اثر ماندگار و معنوی معرفی زندگی 38 شهید روحانی است که در نهایت شور و اشتیاق و عشق‌گزینی خود جانشان را تقدیم اسلام و آرمان‌های آن کردند که این کتاب 520 صفحه‌ای در 5 هزار نسخه چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول