اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

تحریم‌ها در مشت صنعت‌گران ایرانی است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان در بازدید از چهار طرح صنعتی بزرگ و در دست احداث شهر صنعتی رشت گفت: تحریم‌ها در مشت صنعتگران ایرانی است.

تحریم‌ها در مشت صنعت‌گران ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در جریان بازدید از کارخانه‌های مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر، طرح توسعه صنایع کاشی خزر، طرح توسعه مجتمع فولاد امیرکبیر خزر و شرکت فولاد آناهیتای گیلان اظهار کرد: برای اینکه بدانیم جوانان‌ ما چگونه پدیده می‌شوند و قدرت اجرایی کشور بر تحریم‌ها غلبه می‌کند از چنین پروژه‌هایی که کار و تلاش تولیدکنندگان بومی در آن در حال انجام است، درمی‌یابیم که تحریم‌ها در مشت صنعت‌گران ایرانی است.

وی افزود: اعتماد به‌نفس به گونه‌ای در ذهن تولید کنندگان و کارآفرینان ایرانی نهادینه شده است که با اطمینان کامل از روند پیشرفت فیزیکی و حل مشکلات صحبت می‌کنند و در این بازدید تنها کلمه‌ای که نشنیده‌ایم «تحریم» بود.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه بنده شریک سرمایه‌گذاران استان هستم اما سهم من از منافع مالی آنها صفر است، خاطرنشان کرد: منافع مالی کارآفرینان تبعات مثبتی برای جامعه به همراه دارد.

وی به فرمانداران استان نیز توصیه کرد تا تمام صاحبان صنایع را مورد حمایت جدی دستگاه‌های اجرایی قرار دهند و افزود: شرط حضور ما در محل پروژه‌های آنها و شنیدن مشکلات و ایجاد راه‌ حل ضروری است.

هاشم‌نیا میزان سرمایه‌گذاری چهار واحد صنعتی بزرگ در دست احداث استان را 450 میلیارد ریال برآورد کرد و یادآور شد: تمام تلاش استان بر این است تا این چهار واحد در مدت 45 تا 60 روز آینده افتتاح شوند زیرا با افتتاح آنها برای یک‌هزار و 340 نفر شغل ایجاد می‌شود.

به گفته وی، گیلان ‌اکنون یک‌هزار و 200 پروژه صنعتی در دست ساخت دارد که هرگز این آمار در استان فراتر از 450 پروژه صنعتی نبوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جریان بازدید مذکور به یک‌هزار پروژه‌ صنعتی در دست احداث استان با پیشرفت فیزیکی حداقل پنج درصد به بالا اشاره کرد و گفت: 300 طرح نیز از این تعداد پروژه با 40 درصد پیشرفت در اولویت ساخت قرار دارند و برای تکمیل آنها به 250 میلیارد تومان تسهیلات از سیستم بانکی نیاز است.

علی منتظری با بیان اینکه 40 طرح بزرگ صنعتی استان در قالب طرح‌های ایجادی که بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در اقصی نقاط استان پراکنده هستند ظرف یک‌سال آینده و در سال 92 راه‌اندازی می‌شوند، افزود: برای تکمیل این طرح‌ها 150 میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری 40 طرح بزرگ صنعتی در دست ساخت استان است، ادامه داد: با راه‌اندازی این طرح‌ها تا سال آینده برای 4 هزار و 500 نفر شغل ایجاد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از دو سال قبل بالغ بر یک هزار پروژه صنعتی نیمه‌تمام در استان شناسایی شده است، اضافه کرد: این تعداد پروژه غیر از مجوزهایی است که صادر می‌شود و هنوز عملیاتی نشده است.

وی با تصریح بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی یادآور شد: اکنون یکی از اولویت‌های ما در بخش صنعت، حفظ شرایط موجود و اشتغال و افزایش ظرفیت تولید است زیرا اعتقاد داریم می‌توانیم تا 50 درصد ظرفیت تولید واحدهای صنعتی را ارتقا دهیم.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور که اصغریان معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان و دیگر مسئولان هاشم‌نیا را همراهی می‌کردند، طرح توسعه صنایع کاشی خزر با ظرفیت 4.5 میلیون متر مربع در سال و اشتغال 300 نفر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی صنعت کاشی و سرامیک کشور، مجتمع در دست ساخت ذوب آهن فولاد خزر بزرگ‌ترین مجتمع شمش و فولاد کشور با ظرفیت 500 هزار تن در سال و اشتغال 600 نفر و سرمایه‌گذاری 170 میلیارد ریال، طرح توسعه مجتمع فولاد امیرکبیر خزر با ظرفیت 250 هزار تن و اشتغال 200 نفر و شرکت در دست ساخت آناهیتای گیلان با ظرفیت تولید 320 هزار تن میلگرد در سال مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول