اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه هنری آنامیس:

موسیقی اصیل ایرانی حمایت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست گروه هنری آنامیس گفت: اگر از موسیقی دینی و حماسی و اصیل ایرانی حمایت شود جوانان کمتر به موسیقی‌های پاپ زیرزمینی روی می‌آورند.

موسیقی اصیل ایرانی حمایت نمی‌شود

عبدالرضا سهرابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در حاشیه چهارمین جشنواره موسیقی ملی مقاومت در تعریف از موسیقی اظهار کرد: موسیقی با زندگی هر انسانی عجین است و زندگی با موسیقی رونق و رواج می‌گیرد و این رونق و رواج همیشگی است چراکه موسیقی با زندگی تلفیق است‌.

سهرابی با اشاره به اینکه موسیقی مقاومت، موسیقی مقدسی است که از دل مردم بلند شده است، تصریح کرد: موسیقی مقاومت درد دل مردم ایران است‌.

وی افزود: موسیقی مقاومت آن حماسه‌ای است که مردم ایران با تمام وجود آن را درک کرده‌اند لذا آنچه از دل برآید لاجرم بر‌ دل نشیند.

آهنگساز گروه هنری آنامیس با بیان اینکه موسیقی مقاومت با مردم ایران همدردی می‌کند، خاطرنشان کرد: موسیقی مقامی جایگاه ویژه‌ای در بین مردم و جوانان دارد چراکه موسیقی است که با آیین زندگی مردم و احساسات آنها در ارتباط است‌.

وی علت گرایش جوانان به موسیقی‌های زیرزمینی و غیر‌اصیل را بها ندادن به موسیقی غنی‌، اصیل و آیینی ایران عنوان کرد و گفت: اگر حمایت مالی و معنوی از موسیقی دینی و حماسی و اصیل ایرانی بشود جوانان کمتر به موسیقی‌های پاپ زیرزمینی روی می‌آورند.

سهرابی مشکل عمده موسیقی کشور را در بخش آموزش موسیقی دانست و گفت: شناساندن موسیقی اصیل ایرانی از طریق آموزش راهی برای توجه به موسیقی کشور است، لذا این مسئله توجه بیش از پیش مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول