اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمانشاه صورت گرفت

آغاز به کار بخش رقابتی چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت

خبرگزاری فارس: بخش رقابتی چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

آغاز به کار بخش رقابتی چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در نخستین روز از آغاز بخش رقابتی چهارمین جشنواره موسیقی ملی مقاومت، گروه موسیقی آرسین از کرمانشاه و گروه موسیقی ردیف از کاشان در بخش سنتی با هم به رقابت پرداختند‌.

 در بخش دوم، رقابت در بین گروهای موسیقی محلی بود‌، گروه بیدل دهلوی از تربت جام و گروه عاشیق‌های دده قورقود از تهران با هم به رقابت پرداختند.

گروه موسیقی سنتی آرسین قطعات یادیاران، تکنوازی سنتور، قطعه بی‌قرار، ساز و آواز، تصنیف کهن بوم و بر، تکنوازی تار، چهارمضراب شور، دو نوازی سه تارونی‌، تصنیف مکتب من و قطعه حرکت را با سرپرستی سامان محمودی جم و آهنگ‌سازی نیما دارابی اجرا کردند.

همچنین گروه موسیقی ردیف از کاشان با سرپرستی و آهنگ‌سازی محمد‌تقی صانعی قطعات مقدمه سلانه، تصنیف ماهی حیران، چهار مضراب رقصان، ساز و آواز، قطعه رها، تصنیف صنما و از خون جونان وطن را به اجرا در‌آوردند.

در ادامه این مراسم دو گروه بیدل دهلوی از تربت جام و گروه موسیقی عاشیق‌های دده قور‌قود از تهران در بخش محلی به رقابت با هم پرداختند.

گروه موسیقی بیدل دهلوی با سرپرستی غلام‌علی پور‌عطایی و تنظیم علی‌ پور‌عطایی قطعات شهیدان خدایی، شهید عشق، ایران من، انقلاب اسلامی، ایران من، انقلاب اسلامی، دل شیدا، صاحبدلان، و گل سرخ هنرنمایی کردند.

عاشیق‌های دده قورقود نیز در ساعت 20 الی 21 به سرپرستی و آهنگسازی کوثر علی شهبازی (سلجوق) قطعات جلیلی، شلیلی، جنگی کورااوغلو، دوبیتیسی را اجرا کردند.

 امروز ساعت 17:30 در بخش موسیقی سنتی گروه‌های خیام و آراد و در بخش موسیقی محلی گروه‌های آنامیس از میناب و گروه نینوا از سوسنگرد با هم به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول