اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس سازمان محیط زیست

تصفیه‌خانه بهداشتی نیشکر دهخدا بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس سازمان محیط زیست تصفیه خانه بهداشتی کشت و صنعت نیشکر دهخدا به بهره‌برداری رسید.

تصفیه‌خانه بهداشتی نیشکر دهخدا بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیستم تصفیه‌خانه بهداشتی کشت و صنعت دهخدا ظهر امروز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دهخدا در مراسم افتتاحیه این تصفیه‌خانه گفت: این شرکت قرار بود نخستین شرکت از مجموعه هفت گانه شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر باشد که به بهره‌برداری می‌رسد اما به دلیل حل نشدن مشکل انتقال زهاب‌ها کار آن متوقف و با افتتاح زهکش انتقال منطقه مرزی دوباره کار این کشت و صنعت از سرگیری شد.

فریبرز کریمی‌زند افزود: این کشت و صنعت با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان آغاز به کار کرد و 11 هزار هکتار از اراضی را زیر کشت برد.

وی ادامه داد: در سه مرحله در سال 89، یک هزار و 500 هکتار، در سال 90، 5 هزار و 400 هکتار و در سال 91، 3 هزار هکتار از اراضی زیر کشت نیشکر رفته که در ایران بی‌نظیر بوده است.

کریمی‌زند بهره‌برداری آزمایشی کارخانه شکر این کشت و صنعت در دی ماه سال گذشته را یادآور شد و افزود: در حال حاضر مرحله تست آزمایشی تصفیه شکر آغاز شده است.

به گفته وی، تولید 100 هزار تن شکر خام، 175 هزار تن شکر سفید، 300 هزار تن ملاس و 305 هزار تن باگاس در این کشت و صنعت پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: در صورت حمایت مسئولان امکان جذب سرمایه‌گذار برای توسعه صنایع پایین دستی وجود دارد.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دهخدا مهم‌ترین اقدام زیست محیطی این شرکت را زیر کشت بردن 10 هزار هکتار از اراضی دانست.

چند ماه تا تصفیه فاضلاب

مدیر فنی انرژی شرکت کشت و صنعت دهخدا نیز در این مراسم از راه‌اندازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی این کشت و صنعت در ماه‌های آینده خبر داد.

علی مرادپور گفت: تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی این کشت و صنعت که امروز به بهره‌برداری رسیده در مساحت 2 هزار مترمربع ساخته شده است.

وی هزینه اجرای این تصفیه‌خانه را 4 میلیارد و 700 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح از مهر ماه سال گذشته آغاز شد و با وجودی که زمان اجرا 13 ماهه پیش بینی شده بود، زودتر از موعد به بهره‌برداری رسید.

مرادپور خاطرنشان کرد:‌ این تصفیه خانه ظرفیت دبی تا 284 مترمکعب در روز را دارد.

وی افزود: آلودگی خروجی فاضلاب با روش بیولوژیکی، طبق استانداردهای زیست محیطی تصفیه می‌شود به طوری که قابل استفاده در کشاورزی خواهد بود.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول