اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم:

دفاع مقدس برای ملت ایران عزت ابدی آفرید

خبرگزاری فارس: قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم گفت: خون‌های ارزشمندی که در هشت سال جنگ تحمیلی نثار درخت تنومند انقلاب شد، برای ملت ایران عزت ابدی آفرید.

دفاع مقدس برای ملت ایران عزت ابدی آفرید

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ تحمیلی هر چند برای ملت ایران تلخی‌هایی را به دنبال داشت اما دارای برکات بسیاری در آن زمان و نسل‌های آینده بود.

وی بیان کرد: انسجام ایران اسلامی در آن زمان و وحدت جوانان پرشور و متدین برای دفاع از ایران اسلامی یکی از برگ‌های زرین تاریخ ملت ایران است.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم ادامه داد: در دوره‌های گذشته در هر یک از جنگ‌هایی که اتفاق افتاد و بر مردم کشورمان تحمیل شد، قسمتی از خاک کشورمان به یغما رفت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی روح تازه‌ای به کالبد ملت ایران دمیده شد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی یک نبرد نابرابر بود خاطر نشان کرد: تمام قدرت‌های آن روز دنیا در این جنگ از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و تلاش می‌کردند تا به این وسیله انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند.

ذاکری گفت: برخی از حکومت‌های منطقه نیز که بازیچه غرب در صحنه‌های سیاسی هستند، با حمایت‌های گسترده نظامی و مالی از صدام، شرایط را دشوارتر کردند.

وی ابراز داشت: با وجود تمام هزینه‌هایی که برای دولت صدام می‌شد و حمایت‌های گسترده سیاسی و نظامی کشورهای قدرتمند از ارتش بعث، جوانان برومند ایران اسلامی با ایثار و رشادت خود توانستند در این جنگ نابرابر پیروز شوند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نقش رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی در جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: مردانگی جوانان ایرانی در این هشت سال برای این کشور عزت ابدی آفرید.

وی افزود: جوانان ایرانی نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان در دست دشمن قرار بگیرد و به تمام دنیا نشان دادند ایران و ایرانی ذلت‌پذیر نیست.

ذاکری عنوان داشت: خون‌های ارزشمندی که در این هشت سال نثار درخت تنومند انقلاب اسلامی شد، بقای این نهضت را تضمین کرد.

وی ایجاد اشتیاق معنوی در جوانان را یکی از مهم‌ترین برکات جنگ تحمیلی دانست و گفت: این تأثیر امروز هم در جامعه ما جاری است و در آیندگان نیز اثرگذار خواهد بود.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم ادامه داد: امروز نسل جدید ما که در زمان جنگ حضور نداشت، خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را بخشی از افتخارات سرزمین خود می‌داند و ارزش‌های دفاع مقدس برای او منبع تجربه‌های ارزشمند برای ساختن آینده‌ای بهتر است.

وی تجربه نظامی فرماندهان و نیروهای ارتشی و سپاهی را یکی از مهم‌ترین برکات هشت سال جنگ تحمیلی دانست و ابراز داشت: هم ارتش و هم سپاه در طول این هشت سال تجربیات فراوانی به دست آوردند که موجب شد کشور در عرصه نظامی به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کند.

ذاکری بیان کرد: امروز کشور ما یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در عرصه نظامی است که بخش بزرگی از این پیشرفت‌ها نتیجه تجربیات جنگ تحمیلی است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از برکات مهم دفاع مقدس برای ملت ایران، درسی بود که این رویداد به آزادگان جهان داد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم  گفت: ایستادگی و مقاومتی که در این دوران ملت ایران در برابر استکبار از خود نشان دادند، درس بزرگی شد برای تمام ملت‌های دنیا که بیداری اسلامی ثمره همین الگوپذیری است.

وی اضافه کرد: کشورهایی که امروز در حال مقاومت و مبارزه در برابر استکبار هستند، الگوی مناسبی مانند هشت سال جنگ تحمیلی دارند و بر اساس این الگو می‌توانند در برابر زورگویی‌ها مقاومت کرده و به پیروزی برسند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول