اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

دادگستری زنجان رتبه 29 کشوری از نظر تعداد پرونده‌های ورودی را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری استان زنجان اضافه کرد: از نظر پرونده‌های ورودی به دادگستری استان زنجان رتبه 29 کشوری را دارد.

دادگستری زنجان رتبه 29 کشوری از نظر تعداد پرونده‌های ورودی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان زنجان به ارائه گزارشی از موقعیت جغرافیایی و جمعیتی استان زنجان پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 16 واحد دانشگاهی در استان زنجان وجود دارد که 80 هزار دانشجو در این واحدها به تحصیل اشتغال دارند.

گل‌محمدی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر استان زنجان با هفت استان دیگر ارتباط دارد و همین امر موجب اهمیت موقعیت این استان شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان همکاری مطلوبی در بین دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد، اضافه کرد: همین امر موجب شده است که استان زنجان به سومین استان امن کشور تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: خلافی که در استان‌های مختلف وجود دارد، شامل بحث‌هایی همچون زورگیری است که استان زنجان از این نظر استان امنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دادگستری استان ارتباط مطلوبی با دستگاه‌های اجرایی و استانداری دارد، اضافه کرد: در حال حاضر 600 نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان زنجان مشغول به فعالیت هستند.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه از مجموع افراد مشغول به فعالیت در این حوزه 106 نفر همکار قضایی است، اضافه کرد: اغلب نیروهایی که در دادگستری استان زنجان مشغول فعالیت هستند از نیروهای ایثارگر بوده و یا فرزند شهید هستند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری استان زنجان اضافه کرد: از نظر پرونده‌های ورودی به دادگستری استان زنجان رتبه 29 کشوری را دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: خوشبختانه دادگستری استان زنجان از نظر میزان پرونده‌های ورودی به این اداره کل رتبه مطلوبی داشته و در صورتی که پرونده‌هایی از قبیل مواد مخدر و حواشی و مسائل مختلف را از تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری حذف کنیم، تعداد این پرونده‌ها به یک سوم می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مواد مخدر در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 47 درصد از زندانیانی که در زندان‌های استان به سر می‌برند به نحوی با موضوع مواد مخدر مرتبط هستند.

گل‌محمدی در ادامه با اشاره به برخی از دلایل انجام اعمال خلاف و قاچاق در استان زنجان اضافه کرد: به علت هم مرز بودن استان زنجان با هفت استان کشور که برخی از آنها مرزی هستند، بحث قاچاق کالا در استان زنجان به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که موجب قاچاق بیشتر در استان می‌شود، سود و منفعتی است که قاچاق این کالا به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه با اشاره به بهره‌مندی استان زنجان از روحانیت اضافه کرد: روحانی نقش مهمی در ترویج فرهنگ‌های مختلف در جامعه دارد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول