اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

21 مدرسه خاص قرآنی در همدان ایجاد شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال 21 مدرسه خاص قرآنی در همدان ایجاد شده تا به فعالیت‌های تخصصی قرآن بپردازند.

21 مدرسه خاص قرآنی در همدان ایجاد شده است

عباس حسنی‌محتشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص چگونگی حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی و دینی مدارس اظهار داشت: جلسه هماهنگی با شرکت ائمه مدارس تحت عنوان کارگاه آموزشی مدارس برگزار شد تا به وسیله مشاوران و ائمه بتوانیم مباحث دینی و فرهنگی را در ارتباط با دانش‌آموزان و مقطع تحصیلی و میانگین سنی آنان بیان کنیم.

وی تصریح کرد: با برگزاری این کارگاه قصد داشتیم تا به زبان خود دانش‌آموزان با آنان سخن گفته و آنان را با مسائل دینی و به خصوص نماز آشنا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در خصوص تعداد ائمه شهر همدان خاطرنشان کرد: تاکنون 150 نفر از ائمه جماعات آماده هستند تا در مدارس نماز جماعت را برگزار کنند و به بیان مسائل دینی و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان بپردازد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی برنامه‌ها در راستای مقابله با جنگ نرم و تقویت مباحث دینی یادآور شد: امسال در راستای اجرای بخشی از نقشه راه آموزش و پرورش 21 مدرسه قرآنی را صرفاً با عنوان مدرسه خاص قرآنی ایجاد کردیم تا در کنار مدارس به فعالیت‌های تخصصی قرآن بپردازند.

حسنی‌محتشم بر لزوم اشاعه معنویات در مدارس برای دانش‌آموزان تأکید و عنوان کرد: اقدامات چشمگیری در زمینه اشاعه معنویات انجام شده که تمام این اقدامات به ارتقای فرهنگ اسلامی و ایرانی و تقویت آن در بین نسل‌های جوان و نوجوان می‌پردازد.

وی ادامه داد: مجموعه مباحث دینی در قالب کلاس‌های آموزش خانواده برای والدین دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا والدین بتوانند با توجه به سنین حساس دانش‌آموزان و حس استقلال‌طلبی‌شان مباحث را برای آنان بیان کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان سخنانش گفت: با توجه به اینکه 92 درصد مدارس استان به صورت شیفت ثابت صبح اداره می‌شوند نماز جماعت در مدارس با اتمام ساعت درسی در مدارس برگزار می‌شود که به طور حتم نتیجه خوبی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول