اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس:

درآمد نفت باید به سرمایه مولد تبدیل شود / تحریم‌ها سرآغار تحول برای ایران است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید درآمد نفت ‌به سرمایه مولد تبدیل شود‌، گفت: تحریم‌ها سرآغار تحول برای ایران است.

درآمد نفت باید به سرمایه مولد تبدیل شود / تحریم‌ها سرآغار تحول برای ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در مراسم جشن خودکفایی 6 هزار و 100 خانوار زیر‌پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان‌رضوی که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: نظام ما با ارائه برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانسته در راستای پاسخ به یکی از مهمترین مسائل امروز کشور و به عنوان یک چهره کارآفرین و هوشمند نقش ایفا کند.

وی افزود: به واقع استقلال سیاسی کشور یک استثنا در نظام‌های سیاسی است که مهمترین عامل رشد ایران است؛ نظام سیاسی ما یک نظام دینی است و مرجعیتی که همیشه در بحران‌ها رمز اقتدار و پیروزی ملت بوده، امروزه زمام‌دار این حکومت سیاسی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ایرانیان دارای توانایی‌ها و قابلیت‌های استثنایی هستند، خاطرنشان کرد: ظرفیت و قابلیتی که امروز در اختیار کشور ایران است، در اختیار هیچ کشور دیگری نیست.

وی تصریح کرد: نظامی که امروز در جمهوری اسلامی استقرار دارد، از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است، چرا که نظام سیاسی ما، نظامی دینی و تمام عیار و مستقل از منافع کشورهای غربی است.

ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به مذاکرات 1+5 و ایران گفت: در مذاکرات،‌ از یک طرف گروه‌های بزرگ سیاسی اقتصادی و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با سیاستی مستقل در مقابل دنیا گفت‌وگو کرده و منافع ملت ایران تعیین‌کننده جهت آن است و بنابراین باید توجه کرد که خود این سوابق از اساسی‌ترین پایه‌های رشد این نظام است.

وی اظهار کرد: اگر در دو قرن گذشته بیش از پنج درصد جغرافیای ایران تجزیه شده، به این دلیل است که نظام سیاسی مستقلی وجود نداشته. این درحالی است که امروزه با سرمایه دینی در کنار این نظام سیاسی دارای یک نظام مستقل هستیم.

وی افزود:‌ امروز نظام‌های سیاسی با تکیه بر دموکراسی در دنیا شکل گرفته‌اند و ادعا دارند که پیشگام دموکراسی هستند درحالی که دموکراسی ایران متفاوت است. چرا که جنگ و دفاع مقدس را نیروی مسلح اداره نکردند بلکه این مردم بودند که جنگ را اداره کرده و در واقع نیروهای مسلح از دل مردم جوشیده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: انشاءالله آغاز تحریم‌‌های اقتصادی غرب سر آغاز تحولی عظیم و تغییر دیدگاه در برنامه اقتصادی کشور باشد. یکی از منافع اعمال تحریم غرب نسبت به کشور ایران این بود که بازار در اختیار تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ایرانی قرار گرفت و در واقع این بازار امروز رمز توسعه اقتصادی کشور است و جهت تولید را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت صندوق توسعه ملی اظهار کرد: این صندوق با گذشت دو سال از آغاز به کار رتبه دوازدهم را در سطح جهان به دست آورده در حالی که اگر 10 سال گذشته این صندوق راه‌اندازی می‌شد امروز قطعا رتبه نخست جهان را کسب می‌کرد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به درآمدهای حاصل از نفت در کشور، خاطرنشان کرد: باید درآمد حاصل از نفت را تبدیل به سرمایه مولد کنیم؛ تاکنون درآمد حاصل از نفت و منابع طبیعی صرف اداره کشور شده است که باید در این راستا با تغییر دیدگاه و برنامه‌های اقتصادی این درآمد را حفظ و تبدیل به سرمایه کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به فراهم‌سازی زیرساخت‌های اقتصادی کشور توسط سرمایه‌گذاری‌های مناسب، گفت:‌ در سه دهه گذشته روی زیرساخت‌های کشور، سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی انجام شده است و بنابراین امروز زمان بهره‌برداری از این زیرساخت‌هاست تا بدین صورت به سمت اقتصاد کارآمد و مولد حرکت کنیم؛ امروز به واقع با توجه به این زیرساخت‌ها جامعه آماده یک جهش و پرش اقتصادی است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول