اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ارائه تحلیل تنش در طناب‏های فولادی آسانسورها و بالابرها

ناسا و هاروارد مقهور ایده پژوهشگر دماوندی شدند

خبرگزاری فارس: پژوهشگر دماوندی با ارائه مقاله‏ای در زمینه ارائه تحلیل تنش در طناب‏های فولادی آسانسورها و بالابرها سبب جلب نظر سازمان فضایی ناسا و دانشگاه هاروارد آمریکا شد.

ناسا و هاروارد مقهور ایده پژوهشگر دماوندی شدند

روزبه میرعبداللهیانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، از کسب افتخاری بین‏المللی در عرصه هوافضا توسط این واحد دانشگاهی خبر داد.

وی عنوان کرد: نخستین مقاله علمی ـ ترویجی دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته مهندسی آسانسور و بالابرها پس از تلاش‏های بسیار توسط اعضای هیئت علمی این دانشگاه و تعامل با دانشگاه‏های خارج از کشور در نشریات بین‏المللی معتبر به چاپ رسیده و نمایه شده است.

این پژوهشگر دماوندی افزود: این مقاله علمی ـ ترویجی که هم‏اکنون در پایگاه علمی معتبر بین‏المللی علوم فنی و مهندسی Elsevier در دسترس پژوهشگران قرار دارد، توسط بخش پژوهش‏های کاربردی این واحد دانشگاهی و در طول یک سال و نیم تحقیق و پژوهش تهیه شده است.

میرعبداللهیانی ادامه داد: این تیم تحقیقاتی با حضور ریاست واحد، رضا قدسی معاون پژوهشی دانشگاه و احسان داربی یکی از مدرسان گروه علوم پایه دانشگاه جامع علمی کاربردی دماوند شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: نتایج این پژوهش از این رو مورد توجه مجامع علمی دنیا قرار گرفته که موضوع جدید و راه حل منحصر به فردی برای تحلیل تنش در طناب‏های فولادی آسانسورها و بالابرهای درام درایو ویژه که عموما در صنایع نظامی و هوافضا مورد استفاده قرار می‏گیرند، ارائه کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دماوند افزود: نتایج این پژوهش در محاسبه طول عمر مفید و فاکتور ایمنی سامانه نقش بسزایی ایفا می‏کند.

میرعبداللهیانی افزود: در بسیاری از سامانه‏های نظامی و موشکی برای انتقال مواد منفجره و سایر قطعات حساس از بالابرهایی استفاده می‏شود و ایمنی بالای این سامانه‏ها نقش مهمی در ایمنی کلی سامانه دارد.

این پژوهشگر دماوندی افزود: مقاله مذکور به عنوان مقاله برتر توسط سازمان فضایی ناسا و بخش پژوهش‏های کاربردی دانشگاه هاروارد آمریکا انتخاب شده است.

میرعبداللهیانی افزود: در این تحقیق، از ارتباطات بین دانشگاه علمی کاربردی دماوند و دانشگاه نورث همپتون انگلستان و انجمن تنش انگلستان نیز بهره جسته‏ایم که این امر باعث افزایش ارزش این کار تحقیقاتی شده است.

به گزارش فارس؛ میرعبداللهیانی در سال 1390 به عنوان پژوهشگر نمونه شهرستان دماوند انتخاب شده و از سوی فرماندار شهرستان لوح سپاس دریافت کرده است.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول