اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل درمان و تأمین اجتماعی همدان:

کمبود نیروی متخصص مشکل بخش درمان تأمین اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل درمان و تأمین اجتماعی استان همدان کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشکان متخصص را یکی از عمده‌ترین مشکلات در بخش درمان تأمین اجتماعی خواند.

کمبود نیروی متخصص مشکل بخش درمان تأمین اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علیرضا صفری صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از نیازهای مبرم در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی است، اظهار داشت: این تنها اختصاص به استان ما ندارد و می‌توان گفت در همه جای کشور این خلأ احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته طی امضای تفاهمنامه‌ای با وزیر بهداشت و درمان مقرر شد 10 درصد از نیروهای طرحی که هر ساله فارغ‌التحصیل می‌شوند جذب بیمارستان‌های تأمین اجتماعی شده و امسال این طرح اجرایی شد که می‌تواند در حل بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌ها مؤثر باشد.

مدیرکل درمان و تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در کشور بیش از 36 درصد از مردم زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: این رقم در استان همدان بالاتر و حدود 40 درصد است.

وی به کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: این کمبود هم در بیمارستان آتیه و هم در بیمارستان غرضی ملایر وجود دارد که در این راستا درصدد هستیم بتوانیم با توجه به نیاز بیمارستان‌های استان این مشکل را رفع کنیم.

صفری ادامه داد: امسال برای بیمارستان غرضی ملایر متخصص زنان را درخواست داده‌ایم و قرار بر این شده، دو پزشک متخصص زنان در این بیمارستان مشغول فعالیت شوند که یکی از آنها به زودی فعالیت خود را شروع می‌کند.

وی تعداد نیروهای بخش درمان را در تأمین اجتماعی استان یک‌هزار و 20 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 180 نفر پزشک بوده که 65 تا 70 نفر از این تعداد پزشکان متخصص هستند.

مدیرکل درمان و تأمین اجتماعی همدان در خصوص سئوالی که چرا بیمارستان غرضی ملایر بخش عفونی ندارد، گفت: این بیمارستان اتاق جدا برای بستری بیماران عفونی را داراست اما بخشی به نام بخش عفونی در این بیمارستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای ایجاد بخش جدید با توجه به نیاز بیمارستان در هر منطقه، باید از سوی کشور برنامه‌ریزی صورت گیرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای این بخش نداریم.

صفری ابراز داشت: امیدواریم ظرف دو سال آینده با توجه به نیاز بیمارستان‌ها بتوانیم بخش‌های مورد نیاز مانند بخش عفونی را به این بیمارستان اضافه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود تجهیزات در بخش درمان بیمارستان‌های تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این راستا نیز با توجه به اولویت‌ها تجهیزات جدید را درخواست کرده و امسال برای جذب تجهیزات جدید کارشناسان ما در تهران حضور یافته و تجهیزات برای استان مصوب شده که به‌زودی وارد بیمارستان‌های استان شده و جایگزین تجهیزات فرسوده خواهد شد.

مدیرکل درمان و تأمین اجتماعی استان همدان یادآور شد: اولویت‌هایی از قبیل آمبولانس‌ها، تخت بیمارستان، اکو قلب، تجهیزات بیهوشی و... در صدر بوده و با توجه به اقبال خوب مردم از تأمین اجتماعی امیدواریم بتوانیم با امکاناتی که در اختیار داریم جوابگوی نیاز مردم در بخش درمان باشیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول