اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

ذرات گرد و غبار سلامتی مردم مناطق زلزله‌زده را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: ‌با آغاز عملیات خاکبرداری و ساختمان‌سازی در مناطق زلزله‌زده، پراکنده شدن ذرات گرد و غبار در فضا سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

ذرات گرد و غبار سلامتی مردم مناطق زلزله‌زده را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی با بیان این مطلب اظهار کرد: برای جلوگیری از این موضوع و کاهش آلودگی هوا ناشی از ذرات، آبپاشی بهترین و در دسترس‌ترین روش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، مشکل دیگر مناطق زلزله‌زده روستایی را نخاله‌های ساختمانی حاصل از جمع‌آوری آوار عنوان کرد و گفت: ریختن نخاله‌های ساختمانی در آبراهه‌ها باعث آلودگی آب‌های روان و سطحی می‌شود.

رئیسی، عدم مدیریت زباله‌ها و پسماندها در این مناطق را نیز از مشکلات بهداشتی و محیط زیستی منطقه دانسته و افزود: در این خصوص اداره کل حفاظت محیط زیست برنامه‌های مدیریتی متعددی به مرحله اجرا گذاشته است.

وی در ادامه زلزله اخیر و تجربه محیط زیستی آن را یادآور شد و تصریح کرد: مکان‌یابی زیست‌محیطی در استقرار موقت زلزله‌زده‌ها می‌تواند تجربه‌ای برای آینده‌ها باشد تا انجام فعالیت‌ها و عملیات عمرانی باعث به خطر انداختن بهداشت و محیط زیست مردم نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: این آسیب‌ها می‌تواند برای محیط زیست انسان و موجودات دیگر جبران‌ناپذیر باشد. 

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول