اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان:

برنامه‌ریز‌ی‌های کوتاه مدت توسعه‌ای سبب تهدید میراث جهانی اصفهان می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: آنچه که امروز به اسم توسعه در شهر اصفهان صورت می‌گیرد، برنامه کوتاه‌مدتی است که سبب تهدید میراث جهانی از سوی مجامع بین‌المللی اصفهان می‌شود.

برنامه‌ریز‌ی‌های کوتاه مدت توسعه‌ای سبب تهدید میراث جهانی اصفهان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن مصلحی امروز در همایش گردشگری در چهل‌ستون اصفهان با بیان اینکه در کشورهای جهان سوم شعار محوری تنها توسعه است، افزود: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته توسعه پایدار و استفاده از منابع کنونی با در نظر گرفتن پاسخگویی به نیاز نسل‌های آینده مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اعتقاد دانشمندان زمین‌شناسی مبنی بر اتمام یافتن قریب‌الوقوع منابع جهان اظهار کرد: همین موضوع ضرورت‌یافتن انرژی‌های تجدیدپذیر برای پاسخگویی به نیازهایمان، نوعی جدید را آشکار می‌سازد.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در حال حاضر بی‌توجهی به توسعه پایدار و برنامه‌ریزی‌های عمدتاً کوتاه‌مدت و میان‌مدت سبب شده تا به نسل‌های آینده در بحث انرژی توجه چندانی نشود، به همین دلیل کشورهای پیشرفته به سمت پایدارکردن توسعه می‌روند تا برای آیندگان خود سهمی را قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم توجه به انرژی پایدار در صنعت گردشگری  تصریح کرد: صنعت گردشگری یک بخش خدماتی محسوب شده و در بخش‌های اقامت و حمل و نقل بیشترین مصرف انرژی را دارد، بنابراین لازم است در برنامه‌ریزی‌های جدید به بهینه‌سازی تأسیسات گردشگری توجه بیشتری شود.

مصلحی با بیان اینکه دانشجویان در مراکز علمی و حوزه‌های پژوهشی در زمینه مصرف بهینه انرژی تولید علم داشته باشند، تاکید کرد: استفاده از تکنولوژ‌ی‌های نوین برای تحقق مبحث انرژی پایدار باید مورد توجه محققان و فعالان عرصه گردشگری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای غربی و اروپایی به سمت کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی پیش رفته‌اند، گفت: آنچه که امروز به اسم توسعه در شهر اصفهان در بخش حمل و نقل صورت می‌گیرد، برنامه کوتاه مدتی است که در آن توجهی به میراث فرهنگی و آیندگان نمی‌شود و همین امر سبب می‌شود از سوی مجامع بین‌المللی میراث جهانی دست‌خوش حوادث و تهدیدات شود.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان یادآور شد: فرهنگ و نگرش گذشتگان ما به هستی و حفظ منابع گرایش دارد و ما نیز باید این موضوع را اصل قرار داده و با استفاده درست از منابع پاسخگو به نیازهای امروز و فردا باشیم.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول