اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل تاکید کرد

ضرورت توجه دستگاه‌های اجرایی به سهمیه 3 درصد استخدام معلولان

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل بر ضرورت اجرایی شدن سهمیه 3 درصد استخدام معلولان در قالب قانون جامع حمایت از معلولان توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

ضرورت توجه دستگاه‌های اجرایی به سهمیه 3 درصد استخدام معلولان

ولی یعقوبی همزمان با هفته ناشنوایان و سالمندان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی بر اساس قانون مصوب مجلس موظف هستند سه درصد سهمیه استخدامی خود را به معلولان اختصاص دهند به طوری که اگر این سه درصد مورد توجه قرار گیرد بخش عظیمی از مشکلات این قشر برطرف می‌شود.

وی با قدردانی از استاندار اردبیل در توجه ویژه به عملی شدن سهمیه سه درصد استخدامی معلولان در مجوزهای صادر شده اخیر ابراز داشت: بر اساس اعلام مسئولان کشوری قرار است در بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان این سهمیه به پنج درصد نیز افزایش یابد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل از توجه ویژه بهزیستی استان به تقویت ورزش معلولان و استقبال و حمایت از قهرمانان و افتخار آفرینان این حوزه خبر داد و گفت: ما به وجود مجید فرزین دارنده مدال طلای پارا المپیک لندن و ورزشکاران مستعد دیگر افتخار می‌کنیم و سعی داریم در حد توان از قهرمانان و پهلوانان این قشر حمایت کنیم.

یعقوبی در ادامه به هزینه سنگین تهیه سمعک اشاره کرد و گفت: در این امر اولویت‌هایی در نظر گرفته شده است چرا که ما به تنهایی قادر نیستیم سمعکی که به طور میانگین 300 هزار تومان تا 3 میلیون تومان هزینه تامین آن است خریداری کرده و تحویل ناشنوایان دهیم.

وی بیان داشت: در تهیه باتری سمعک هیچ مشکلی نداریم و ما به دلیل آنکه 150 مورد وسیله کمک توانبخشی داریم قادر نیستیم همه آنها را به شکل کامل تهیه و در اختیار معلولان قرار دهیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل در خصوص بیمه کار فرمایی و خویش فرمایی جمعیت معلول نیز ابراز داشت: ما حد اقل 23 درصد هزینه بیمه اشتغال معلولان را از طریق کار ‌فرمایان تامین می‌کنیم تا آنها دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

وی برگزاری برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان و سالمندان، تهیه و توزیع بروشور با هدف آگاه‌سازی جامعه و برگزاری راهپیمایی و پیاده‌روی سالمندان و ناشنوایان را در روز جمعه در اطراف شورابیل از برنامه‌های تدارک دیده شده توصیف کرد.

یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت پیشگیری اولیه و توجه خانواده‌ها به این امر را یادآور شد و افزود: پیشگیری از ناشنوایی تا سه ماهگی با استفاده از غربالگری شنوایی انجام می‌شود تا خانواده‌ها از سلامت شنوایی نوزادان‌شان مطمئن شوند.

وی بیان داشت: اگر در این امر قصوری صورت گیرد و کودک کم شنوا یا ناشنوا به دنیا بیاید باید هرچه سریعتر و قبل از شش ماهگی به کاشت حلزون اقدام شود تا کودک دچار گرفتاری بعدی نشود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اردبیل به رایگان بودن غربالگری شنوایی اشاره کرد و اظهار داشت: تحصیل دانش‌آموزان ناشنوا و کم شنوا در مدارس استثنایی اتفاق می‌افتد و ما در مراکز توانبخشی به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات اعم از پرداخت کمک هزینه تحصیلی، بیمه پایه و تکمیلی و برخی حمایت‌های دیگر می‌کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول