اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

70 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: 70 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد طی شش ماهه نخست امسال با تلاش‌های ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند.

70 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، احمد کیخسروی اظهار کرد: در همین مدت 79 پرونده در ستاد دیه مورد بررسی قرار گرفته و از ورود 9 نفر به زندان پیشگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه آزادی بزرگترین نعمت خداوند به انسان است، تصریح کرد: برخی از محکومان و گرفتاران در زندان، افرادی هستند که به واقع بزهکار نیستند و به خاطر مشکلات و گرفتاری‌های مالی نظیر دیه و مهریه به زندان افتاده‌اند و از خانواده خود دور شده‌اند.

به گفته کیخسروی، هم‌اکنون 35 نفر از محکومان جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند که برای آزادی آنان 800 میلیون تومان اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه طی شش ماهه نخست امسال، قضات دادگستری خراسان‌شمالی 332 نوبت از زندان‌های استان بازدید کردند، افزود: حضور قضات در زندان‌ها و گفتگو با زندانیان، نشانگر توجه مسئولان قضایی به مجموعه زندان و رفع مشکلات زندانیان و خانواده آن‌ها است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی تصریح کرد: به منظور رسیدگی به مشکلات قضایی مددجویان و در راستای کاهش جمعیت کیفری، بر اساس برنامه زمان‌بندی شده این بازدیدها به صورت مستمر انجام شده و افراد می‌توانند به صورت حضوری و چهره به چهره درخواست‌های خود را مطرح کرده و راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.

وی با تأکید بر جنبه بازدارندگی زندان گفت: با ایجاد بستر مناسب و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، بایستی زمینه جلوگیری از وقوع مجدد جرم در جامعه را فراهم کرد.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول