اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی خبر داد

برگزاری جشنواره فیلم رویش از 9 تا 13 آبان‌ ماه در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: جشنواره فیلم رویش از 9 تا 13 آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فیلم رویش از 9 تا 13 آبان‌ ماه در مشهد

سید جواد رفائی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: نزدیک به یک‌ هزار و 200 فیلم در سه بخش انیمیشن، داستان و مستند به جشنواره رویش ارائه شده است که 70 فیلم به بخش داوری  این جشنواره راه یافته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این جشنواره به صورت عمومی برگزار می‌شود، افزود: مشاهده فیلم‌های جشنواره رویش برای عموم مردم رایگان است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی بیان کرد: در جشنواره فیلم رویش 19 داستان، 6 فیلم مستند و 14 انیمیشن به عنوان نماینده خراسان‌رضوی حضور دارند.

رفائی با اشاره به حاشیه‌های جشنواره ملی رویش، عنوان کرد: از برنامه‌هایی که در دهه کرامت برای این جشنواره برگزار شده نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان خوشنویس در سینما هویزه است.

وی افزود: در این جشنواره بیشترین موضوعی که به آن پرداخته می‌شود فیلم‌سازی و انیمیشن است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه در این جشنواره، حوزه هنری، تولیدکننده کارهای جدیدی است، عنوان کرد: آثار هنرمندان در این جشنواره پس از انتخاب و بازبینی به جایگاه اصلی خود در جشنواره فرستاده می‌شود و در این میان گروه‌ اولی که نمایش را برگزار می‌کنند، حوزه هنری است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره بهترین راه برای جذب استعداد در جامعه است، بیان کرد: در مدیریت جدید حوزه هنری نتایجی که بدست آمده، نشان از جذب استعداد در جامعه هنری کشور است.

رفائی یادآور شد: در 5 منطقه کشور، بیش از 2 سوم آثار جشنواره برگزیده می‌شوند و استعدادها در حوزه هنری شناسایی می‌شوند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی افزود: در سال جاری استانی که توانایی بیشتری دارد به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شود و حوزه هنری کشور کمک می‌کند تا حوزه هنری استان‌ها خود را به عنوان یکی از پایگاه‌های نمایشی کشور تجهیز کنند.

رفائی در خاتمه در ارتباط با چاپ کتاب یکصد ساله سینما گفت: حوزه هنری خراسان‌رضوی اقدامات موثری در این راستا انجام داده و کتاب تاریخ 100 ساله سینما در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود و بعد از این، انتشار تاریخ 100 ساله تئاتر را در برنامه حوزه هنری داریم.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول