اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بیمه روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد:

تنها 400 خانوار لنده زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری‌اند

خبرگزاری فارس: سرپرست بیمه اجتماعی روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از تعداد کم بیمه شدگان در این نوع از بیمه در لنده گفت: به هر دلیل تاکنون 400 خانوار لنده زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری‌ هستند.

تنها 400 خانوار لنده زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری‌اند

عیسی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده با اشاره به ضرورت اجرای بیمه روستاییان و عشایر در استان  اظهار داشت: بیمه روستاییان و عشایر از سال 1348 در کشور راه‌اندازی شد ولی بعد از اندک مدتی به فراموشی سپرده شد تا اینکه در سال 84 دوباره در کشور احیا گردید.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کمیته امداد در کشور به دلیل عدم راه‌اندازی بیمه در کشور بود، گفت: همه روستاییان و عشایر می‌توانند از خدمات بیمه اجتماعی استفاده کنند.

سرپرست بیمه اجتماعی روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حداقل سن برای عضویت در صندوق بیمه روستایی 18 سال و حداکثر 55 سال است.

کریمی در ادامه با اشاره به مزایای بیمه تصریح کرد: از جمله مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می‌توان به بازنشستگی، مستمری در صورت از کار افتادگی، مستمری برای بازماندگان در صورت فوت بازماندگان و انتقال سابقه بیمه افراد به سایر نهادها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در شهر لنده تنها سه خانواده از مزایای مستمری بعد از فوت بیمه شده برخوردار هستند، افزود: تاکنون در لنده قریب به 400 خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند که این مطلوب نیست.

سرپرست بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان ادامه داد: مهم‌ترین دلیل عدم استقبال مردم عدم فرهنگ‌سازی در بین روستاییان است که باید مورد توجه جدی مسئولان و مردم در لنده قرار گیرد.

کریمی افزود: علاوه بر روستاییان دو قشر می‌توانند از مزایای بیمه روستایی و عشایری استفاده کنند که فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و همچنین رانندگان وسایل نقلیه عمومی هستند.

این مسئول با اشاره به حق عضویت در صندوق بیمه روستایی متذکر شد: حق عضویت برای هر نفر ماهانه 67 هزار و 500 ریال بوده که به صورت سالانه دریافت می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: پایین‌ترین هزینه برای خانواده‌های تحت پوشش 810 هزار ریال و بالاترین یک میلیون و 980 هزار ریال است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول